Interaktiv löparupplevelse återvänder – Nackademin arrangerar lopp för andra året tillsammans med B3 och Marathongruppen

Den 12 september återvänder det innovativa löpareventet där Nackademins studenter för andra året bjuds in till ett interaktivt lopp, arrangerat i samarbete med B3 och Marathongruppen. Genom den specialutvecklade appen B3 Runtime kommer studenterna att promenera eller springa en bana i Hagaparken, få ledtrådar längs vägen och svara på frågor. Loppet kombinerar fysisk utmaning med teknisk innovation för att skapa en ännu mer spännande löparupplevelse.

Appen B3 Runtime har byggts av LIA-studenter på B3, från bland annat Nackademin, med stöd från B3s seniora utvecklare. Appen kan anpassas med frågor och kartor för olika event och är för detta ändamål skräddarsydd för Nackademins studenter.

" Det känns väldigt spännande att få arrangera detta lopp igen och att B3 som wellnessbolag också får uppmuntra till rörelse i roligt format. Vi har haft flera omgångar LIA-studenter som gjort ett fantastiskt jobb med att utveckla appen, och att vi får skapa ett event av den tillsammans med Nackademins studenter är verkligen roligt. Vi är också väldigt glada och stolta över att ha Marathongruppen, Sveriges största arrangör av motionsevenemang, som samarbetspartner," säger Kenneth Andersson, Konsultchef och tf VD på B3 Innovation.

I en tid där samarbete och innovation är nyckeln till framgång, går Nackademin, B3 och Marathongruppen samman för att skapa möjligheter för både studenter och företag. Astrid Westfeldt Corneman, VD för Nackademin, uttrycker sitt engagemang:

" Nackademin står för samarbete och innovation. Tillsammans med B3 och Marathongruppen visar vi hur nära partnerskap kan leda till kreativa lösningar och spännande möjligheter för våra studenter och företag i branschen. Vi ser fram emot att följa alla er som ska delta i loppet – stort lycka till, och ha riktigt kul!” Säger Astrid Westfeldt Corneman, VD Nackademin

Intresset för löpning växer, och sport och teknologi flätas samman i nya samarbeten. Detta är ett unikt projekt som öppnar dörrar för framtidens löpare och tekniska innovatörer. David Fridell, verksamhetschef på Marathongruppen, är glad över att återigen få träffa framtidens löpare och framtidens innovatörer.

" Vi ser en enormt stark löpartrend just nu och att få göra ett spännande samarbete med två så innovativa organisationer som Nackademin och B3 , ger oss en stor möjlighet att inte bara få träffa framtidens löpare, utan också framtidens tekniska innovatörer. Jag är övertygad om att deras kunskap och engagemang kommer att driva vår bransch framåt", säger David Fridell, verksamhetschef på Marathongruppen.