Ny på Nackademin: Personliga varumärken, första tentan och LinkedIn-workshop

Ny på Nackademin: Personliga varumärken, första tentan och LinkedIn-workshop

BLOGG. Personliga varumärken, tenta och LinkedIn-workshop – veckorna rusar förbi för marknadskommunikatörerna Sofia och Malin!

Redan helg igen??Den här veckan har verkligen gått rekordsnabbt!

Första tentan – check!
Första inlämningen – check!
Första grupparbetet – check!

Om du är precis som vi var, innan vi började här, orolig för kurslitteratur upp över öronen, långa läskiga salstentor eller skräckinjagande uppsatser med fotnötter, innehållsförteckning, källförteckning osv så kan du vara LUGN! Än så länge har vi inte behövt uppleva detta och allt vårt kursmaterial är digitalt. I måndags hade vi får första tenta som inte alls var speciellt hemsk och hade man varit delaktig på lektionerna så kunde man i stort sett frågorna! (Tror vi ja, de är inte rättade än).

Även här betonades det att provet görs för vår egen skull för att se hur mycket vi hänger med, så fuska bäst ni vill men vilken arbetsgivare framöver kommer gå på provresultat och inte kunskap? Inte någon.

Vi har hunnit med en gästföreläsning av Birgitta Edberg och varit på en LinkedIn-workshop den här veckan. Lite tips och trix för att kickstarta sin LinkedIn och information om vad som är relevant. Allt för att vi redan nu ska börja representera oss och våra egna varumärken på bästa sätt till framtida arbetsgivare och kollegor!

Ny på Nackademin_blogg

Med tenta och inlämning avslutade vi kursen Sociala mediers roll i Digital Närvaro och nu ska vi dyka ner i Sociala Media Verktyg. Vi jobbar just nu mycket med att bygga på och forma våra personliga varumärken vilket är supersvårt så här precis i start då vi fortfarande inte har en solklar bild av vad vi vill, man vill ju göra och kunna allt! Vi har börjat bena ut områden, egenskaper och ämnen där vi vill befinna oss och jobba och utvecklas i framtiden. Vi tror att det är en bra start.

ny på nackademin_blogg2

Idag fick vi en tydlig läxa av Linn, alla bilder på nätet är upphovsrättsskyddad. Så våga inte sno våra bilder 😉

Får du inte nog av Sofia och Malin? Läs deras andra blogginlägg här:Ny blogg på Nackademin – Ny på Nackademin med Sofia och Malin
Ny på Nackademin – om kaffe, praktikplatser och en och annan groupie

Här kan du läsa mer om Nackademins utbildningar inom kommunikation.