Dags för årets skräpjakt - anmäl dig till Vi Håller Rent!

Dags för årets skräpjakt - anmäl dig till Vi Håller Rent!

Varje vår stöttar Nacka vatten och avfall Håll Sverige Rents stora aktion mot nedskräpning. Syftet med kampanjen Vi Håller Rentär att göra vår närmiljö lite finare och visa att nedskräpning inte är okej. Kampanjen är även ett bra tillfälle för skolor och förskolor att arbeta pedagogiskt med frågor som nedskräpning, återvinning och konsumtion.

År 2017 deltog 3 834 barn och ungdomar från Nackas skolor och förskolor och i år hoppas vi bli ännu fler!

Glöm inte att anmäla i tid!

I år är vecka 17 (23 - 29 april) officiell kampanjvecka i Nacka. Alla kan vara med och anmälan görs på Håll Sverige Rents hemsida (www.hsr.se/vihallerrent).

Nacka vatten och avfall hjälper till att distribuera pedagogiskt material, säckar och påsar till anmälda skolor och förskolor. Materialet är kostnadsfritt, men för att få det gäller det att anmäla sig på Håll Sverige Rents hemsida senast den 1 april!

Mer om kampanjen och vad som händer i Nacka

Varför ska vi vara med? Hur får vi vårt material? Vad gör vi med insamlat skräp?Läs mer om kampanjen, hur du anmäler dig, hur det fungerar med materialutlämning med mera här.

Välkomna med anmälan!