Sveriges första konferensförsäkring är lanserad

Sveriges första konferensförsäkring är lanserad

Mysafety Försäkringar har tillsammans med Svenska Möten lanserat marknadens första konferensförsäkring. Försäkringen erbjuds företag som bokar möten, konferenser och andra sammankomster, designad för att kompensera vid oförutsedda händelser som drabbar företaget.

Företag som bokar konferenser och andra sammankomster via Svenska Möten kan känna trygghet. Konferensförsäkringen är skapad med kunden i fokus och ersätter kostnader för det som helt eller delvis inte kan genomföras planenligt, t.ex. om en nyckelperson för genomförandet eller någon av deltagarna drabbas av sjukdom, försening eller av andra orsaker inte kan medverka. Försäkringen gäller även om något oväntat inträffar under konferensen och en eller flera deltagare inte kan vara med eller om hela arrangemanget behöver avbrytas.

Konferenförsäkringen gäller ända till konferensen är avslutad, vilket innebär att eventuella merkostnader under konferensen också täcks.

– Vi ser ett stort värde i att samarbeta med Sveriges ledande aktör inom mötesindustrin, och tillsammans med dem lansera denna konferensförsäkring. Vår expertis inom försäkringar kombinerat med Svenska Mötens djupa förståelse för mötesmarknaden har resulterat i denna lösning för företag som vill skydda sina investeringar i möten, konferenser och event, säger Jesper Jaquet, CIO / Deputy CEO på Mysafety.

Jesper Jaquet, Deputy CEO Mysafety Försäkringar

Mysafety Försäkringar AB, grundat 1999, har sedan starten utmanat försäkringsmarknaden med innovativa lösningar. Under Covid-19-pandemin 2020 lanserade Mysafety en ny evenemangsförsäkring i Sverige. Evenemangsförsäkringen har löpande utvecklats för att möta kundernas behov och även breddats för att passa hotellbranschen samt lanserats i fler nordiska länder såsom Norge och Finland. Tillsammans med Svenska Möten tar man nu steget in i konferensbranschen och erbjuder Svenska Mötens kunder kompensation om en konferens eller delar av den inte kan genomföras som planerat.

– Vi är glada att kunna erbjuda denna försäkring tillsammans med Mysafety. Det ger våra kunder en extra trygghet och säkerhet vid bokning av sina viktiga konferenser och andra sammankomster, säger Jannis Norén Karras vice vd och kommersiell chef på Svenska Möten.

Jannis Norén Karras
Jannis Norén Karras, vice vd och kommersiell chef Svenska Möten

Mer om Avbeställningsförsäkring

En avbeställningsförsäkring skapar trygghet vid bokning av konferenser och andra sammankomster och ger ersättning om något oförutsett inträffar.

För mer information, kontakta Jenny Nygren, Senior Partner Manager Mysafety Försäkringar, jenny.nygren@mysafety.se

Om Mysafety

Förut räckte det med ett ID-skydd, det var därför Mysafety uppfann ID-skyddet 2008 och sedan dess är nordiska marknadsledaren och innovatören avseende ID- och bedrägeriskydd. Men idag har bedragarna blivit skickligare och bedrägerierna mer omfattande, ett ID-skydd hjälper inte längre i samma utsträckning. Därför lanserade Mysafety Sveriges mest omfattande, och än idag enda, Bedrägeriskyddsförsäkring 2021. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. Mysafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

Mysafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se

Jesper Jacquet

Presskontakt tf. VD 070 840 33 30