mySafety först med ID-skydd i Polen

Idag släpper mySafety som första företag ett ID-skydd i Polen. Precis som i Sverige är ID-stölder ett växande problem för de polska konsumenterna. Nu får de samma starka skydd som mySafety Försäkringar erbjuder i Sverige.

ID-stölder är ett av de brott som växer snabbast. Enligt Polish Bank Association har deras databas idag ett register över 1,45 miljoner förlorade eller stulna handlingar. Under första kvartalet 2015 tillkom över 27 000 nya stulna eller förlorade ID-handlingar till registret.

– Siffran är oroande och det är i allra högsta grad även ett internationellt problem. Vi är därför glada att kunna erbjuda polska konsumenter vårt robusta skydd. Precis som i Sverige handlar det inte bara om ekonomisk ersättning och proaktiv bevakning av en individs kreditstatus utan även hjälp att reda ut all kommunikation med banker, företag och myndigheter som en stöld utlöser, säger Daniel Elfvendahl koncernchef på mySafety Group AB.

– Sedan 2008 har mySafety Försäkringar i Sverige byggt upp en stor expertis kring ID-kapningar. Detta har gjort att den framgångsrika försäkrings- och assistansmodellen på ett effektivt sätt har kunnat anpassas till den polska marknaden, fortsätter Daniel Elfvendahl.