Johannes Ekström ny CFO för mySafety Group

Johannes Ekström ny CFO för mySafety Group

mySafety Group, Nordens ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, har utsett Johannes Ekström till ny CFO för verksamheten. Ekström kommer senast från rollen som CFO för Canal Digital Sverige.

Johannes Ekström tog examen från Handelshögskolan i Stockholm 2005. Därefter arbetade han på Schibsted i 12 år, bland annat i rollen som Head of Finance för Svenska Dagbladet och Aftonbladet. Senast har Johannes Ekström varit CFO på Canal Digital och tillträder i början av oktober samma roll på mySafety Group.

-mySafetys höga ambitioner och den relevanta produktportföljen var det som väckte mitt intresse för företaget. Att få vara en del av den fortsatta resan med höga tillväxtmål är något som verkligen motiverar mig. Jag ser mycket fram emot att bidra med min erfarenhet, kompetens och energi, säger Johannes Ekström.

mySafety Group startade sin verksamhet 1999 och ägs sedan 2007 av Litorina. I koncernen ingår mySafety Försäkringar och SBM Försäkring. Idag är företaget ledande inom ID-skydd i Sverige, Norge och Finland. Företaget förmedlar även andra specialförsäkringar som exempelvis självriskreduceringar, näthat-, kort-, bil- och passförsäkringar.

-Vi är mycket glada över att välkomna Johannes Ekström till mySafety Group. Hans kvalifikationer och kompetens blir ett värdefullt tillskott till organisationen. Johannes kommer att vara en viktig del i vårt arbete att fortsätta utmana försäkringsbranschen med innovation och enkla lösningar som sätter kundens behov först, säger Daniel Elfvendahl, VD mySafety Group.

mySafety Försäkringar – försäkringar för en digital värld.

mySafety Försäkringar erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring, Näthatsförsäkring och Spärrservice samt erbjuder också andra försäkringar som ger trygghet i vardagen. Med energi, engagemang och effektivitet hittar vi nya lösningar på nya problem. Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. Mer information om mySafety Försäkringar finns på www.mysafety.se.

Jesper Jacquet

Presskontakt tf. VD 070 840 33 30