Jesper Jacquet utsedd till tillförordnad VD

Jesper Jacquet utsedd till tillförordnad VD för Mysafety Försäkringar

Jesper Jacquet har utsetts till tillförordnad VD för Mysafety Försäkringar, del av Mysafety Group AB och efterträder Daniel Elfvendahl.

– Vi är glada att utse Jesper Jacquet för rollen som tillförordnad VD för Mysafety Försäkringar. Jesper står för ett framåtlutat, inkluderande och tydligt ledarskap. Vi ser en framtid där verksamheten kommer fortsätta att utvecklas med Jesper som tillförordnad VD, säger Marcus Petterson, koncernchef för Mysafety Group.

Jesper Jacquet är sedan 2012 CIO på Mysafety Försäkringar och har sedan 2020 även haft rollen vice VD på Mysafety Försäkringar. Jesper har rollen tillförordnad VD för Mysafety Försäkringar tillsvidare.

– Jag är glad för förtroendet och ser med stolthet fram emot att leda Mysafety Försäkringar vidare på vår resa. Jag, tillsammans med alla kollegor, har en tydlig strategi där vi kommer fortsätta utmana försäkringsbranschen med de bästa lösningarna för våra kunder och våra partners.

För mer information kontakta Jesper Jacquet, tillförordnad VD Mysafety Försäkringar, jesper.jacquet@mysafety.se, 070 840 33 30, eller Marcus Pettersson, 073 029 99 01, koncernchef Mysafety Group

Om Mysafety

Förut räckte det med ett ID-skydd, det var därför Mysafety uppfann ID-skyddet 2008 och sedan dess är nordiska marknadsledaren och innovatören avseende ID- och bedrägeriskydd. Men idag har bedragarna blivit skickligare och bedrägerierna mer omfattande, ett ID-skydd hjälper inte längre i samma utsträckning. Därför lanserade Mysafety Sveriges mest omfattande, och än idag enda, Bedrägeriskyddsförsäkring 2021. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. Mysafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

Mysafety Försäkringar är en del av Mysafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se

Jesper Jacquet

Presskontakt tf. VD 070 840 33 30