Mirja Ahrén är ny försäljningschef på Myrorna från och med 1 juni.

Myrorna rekryterar ny försäljningschef

Mirja Ahrén blir ny försäljningschef på Myrorna. Hon kommer närmast från JYSK där hon jobbade som Retail Manager och var en del av den svenska och finska ledningsgruppen. Mirja har sedan tidigare över 20 års erfarenhet från ledande positioner inom retailsektorn, bland annat från Clas Ohlson och den före detta modekoncernen RNB Retail and Brands.

– Myrornas hållbara och socialt ansvarstagande affärsmodell lockar mig, säger Mirja Ahrén, och jag ser fram emot att med min passion för försäljning kunna bidra till ökad tillväxt för att fortsätta stödja och utveckla Myrornas samhällsuppdrag.

Mirja Ahrén tillträder sin nya tjänst den 1 juni och tar plats i Myrornas ledningsgrupp.

– Vi är väldigt glada över att få in Mirjas driv och erfarenhet inom försäljning, ledarskap och stora förståelse för kunden på Myrorna. Med den ökade konkurrensen är det extra viktigt för oss att vara relevanta, attraktiva och tillgängliga för att kunna möta kundernas behov, säger Myrornas VD Caroline Andermatt.

Myrorna ägs av Frälsningsarmén och allt ekonomiskt överskott från verksamheten går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vi är en av Sveriges största och äldsta butikskedjor inom ideell second hand och en betydande insamlingsaktör. Vi har produktionsenheter på flera ställen i landet, ett 30-tal butiker och en webbshop i samarbete med Tradera.

Caroline Andermatt

Anna Östergren