Newsdesk växer med två utvecklare och fyra säljare

Newsdesk växer med sex personer inom tjänsteutveckling och försäljning, med siktet inställt på att stärka positionen som den ledande förmedlaren av pressinformation.

Bäst på Ruby on Rails i Sverige?

Vet inte. Men det lutar åt det. Nu är de i alla fall äntligen på plats, Peter Marklund och Mårten Nisson, två rutinerade webb-utvecklare. Båda med spetskompetens inom Ruby on Rails. Mårten Nilsson, kommer senast från Stockholms Universitet där han jobbat som systemutvecklare med Java och Ruby on Rails. Tidigare var han projektledare på Bonnierförlagen. Peter är senior webbutvecklare och kommer senast från Diino, och innan dess arbetat för bl a PriceRunner.

Stockholms mest kundorienterade säljare - med sikte på 1.000 nya kunder

För att leva upp till marknadens (växande) behov har vi sökt med ljus och lykta efter fler kvalificerade säljare. Nu har vi nöjet att välkomna Sofia Ollevik (äntligen en till tjej på avdelningen!) med lång erfarenhet från service- och turismbranschen, bla som kundansvarig på Scandic. Johan Blomdahl, med en bakgrund inom offentliga sektorn. Efter lång tid på Försäkringskassan har han tålamod med alla möjliga (och omöjliga) kundfrågor. Johan Stam, mångspråkig tolk och översättare som svidat om till PR-branschen efter en utbildning på Sälj- och Marknadshögskolan. Martin Garbarczyk, ekonom i grunden och tidigare säljansvarig på ett större telekomföretag. Har tidigare jobbat med CRM och kundutbildningar.

Om Ruby Rails:

Ruby on Rails (RoR) är ett ramverk för att snabbt utveckla webbapplikationer och skapades av dansken David Heinemeier Hansson på företaget 37signals. Ramverket använder det objektorienterade skriptspråket Ruby och definierar ett antal grundläggande systemarkitekturval. RoR hjälper programmeraren att följa designmönstret Model-view-controller (MVC) och genererar kod för grundläggande funktioner såsom läsning, redigering och radering av databasinformation.

RoR är från början designat för att underlätta utveckling med lättrörliga metoder (inklusive testdriven utveckling) och har därför inspirerat många andra projekt, såsom Turbogears.

(Källa: Wikipedia)