Mynewsdesk sponsrar knytkonferensen Webcoast

Mynewsdesk sponsrar knytkonferensen Webcoast

För andra året i rad sponsrar Mynewsdesk WebCoast, en västsvensk knytkonferens med fokus på kommunikation, webbanvändare och webbutvecklare.

WebCoast är en deltagardriven knytkonferens där inget är förbestämt. Agendan utformas och bestäms på plats. Deltagarna väljer själva ämnet och håller föredrag som bygger på egna kunskaper, frågor och idéer.

- WebCoast står för den öppenhet och innovation som präglar Mynewsdesk. Hela evenemanget bygger på att nätverka och att dela med sig av kunskap för att skapa något nytt. Genom att sponsra WebCoast kan vi stötta Västsveriges kommunikatörer, säger Charlotte Ulvros på Mynewsdesk.

WebCoast arrangerades för allra första gången i mars i fjol. Då med över 200 deltagare och med 40 föredrag.  Årets WebCoast äger rum den 16-18 mars.

Om Westcoast Web Network
WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar en konferens de saknar i Västsverige: 16-18 mars går knytkonferensen WebCoast återigen av stapeln. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Allt är arbete görs ideellt. Initiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 och i mars 2011 var den första "unconference" på Lindholmen Science Park.  Tillsammans har de grundat den ekonomiska föreningen Westcoast Web Network.