Mynewsdesk gästade Lunds Universitet

Mynewsdesk gästade Lunds Universitet

Hur ser det framtida medielandskapet ut och hur kan företag och organisationer öka sitt visionära och proaktiva PR-arbete? Natalia Brynte, Regionsansvarig på Mynewsdesk, bidrog med inspiration och en inblick i gällande PR-trender under ett seminarium på Lunds Universitet

Enligt Natalia kommer allt fler företag och organisationer att arbeta redaktionellt och tänka redaktionellt för att få genomslag i media. Givetvis ska man komma ihåg att man inte är media. Jag tror att det kommer att bli viktigare att arbeta med mer än "blå" länktext i den textbaserade pressreleasen, säger Natalia.

– Kravet på ett uppdaterat online newsroom med sökbara bilder, videos och nyheter och kommentarer kommer att öka bland annat tack vare alla olika sociala kanaler som innehåller mer än länkar. Jag tror att vi går mot en trend där fler varumärken kommer att anamma medias arbetssätt för att nå ut med sitt budskap. Några har redan börjat, så som Red Bull och Coca Cola, avslutar Natalia med att säga.

Nu kan du se en del av seminariet här. Hör Natalia berätta om hur Oreo tänker och arbetar som sitt eget mediehus.

Vill du höra oss tala om digital kommunikation och PR-trender? Hör av dig till oss på marknad@mynewsdesk.com!