Mynewsdesk taggad på nya Blogipedia

Mynewsdesk taggad på nya Blogipedia

Under Sweden Social Media Web Camp demade Ted Valentin sin Blogipedia på sin telefon. Mycket underhållande. Lite matnyttigt. Och mäkta imponerande. Nu för en vecka sen lanserades den. Och Newsdesk valde att snabbt tagga upp sitt företagsnamn. Ännu så länge mest positivt :-)

Blogipedia är alltså någon form av ett uppslagsverk, där man kan se vad bloggare tycker och skriver om olika ord (människor, företeelser, byggnader, fester, etc - allt du kan tänka dig). Tjänsten fångar upp fragment av texter som i någon mån beskriver det ord du sökt efter i Blogipedia. Och det är Blogipedias medlemmar som ges möjlighet att tagga upp orden i positivt, negativt, neutralt och fakta. Självklart kan de också ta bort text-fragment som här helt irrelevanta.

Såvitt jag förstått kan alla som vill bli medlemmar och tagga upp ord. Jag ansökte snabbt om medlemskap och valde att tagga upp några ord, däribland Newsdesk, och mig själv - Kristofer Björkman.

Ted Valentin är en fullfjädrad Internet entreprenör - för att inte säga superentreprenör. Känd för att ha startat Tidningsbutiken AB på nätet, men kanske än mer för alla sina "karttjänster" som Sushikartan.se. Alla sin projekt driver han i sitt egna bolag, Valentin Holding.

Följ hans blogg.