MyEco AB deltar på Affärsfocus Lund den 4 mars på Färs o Frost Sparbanks Arena

MyEco deltar på B2B mässan Affärsfocus Lund den 4 mars på Färs o Frost Sparbanks Arena.

Affärsfocus Lund riktar sig till företag i Lund, Kävlinge, Eslöv, Staffanstorp, Lomma/Bjärred och Burlöv.

Mässan arrangeras av handbollsklubben H43 och Färs o Frosta Sparbank.Mässan är öppen den 4 mars mellan 08,00 - 13,00

Affärsfocus Lund är tänkt att bli Lunds bästa nätverk för affärer.

MyEco AB designar och tillverkar högkvalitativa elcyklar i Sverige och i Tjeckien.

Vår unisex modell, E-City, har vi designat själv och låter tillverkas i Tjeckien. Denna är designad med, så långt möjligt, noggrant utvalda komponenter från europeiska leverantörer. Bl.a. har vi använt förstärkta ekrar och fälgar, helkapslat kedjeskydd, fjädrande framgaffel och sadel samt snabbinställning för styre och sadel.

Vidare bygger vi två modeller, baserade på Höganäs "high performance" drivlina, utvecklad och tillverkad i Sverige. Vi bygger en MTB och en Hybrid modell på detta drivsystem.

Bilden ovan visar vår MTB-2 modell, en mycket kraftfull och helt tyst MTB byggd av vår tjeckiske leverantör.

För våra modeller, se vår hemsida.

MyEco AB firar fem (5) års jubileum under 2014. Mer om detta längre fram i vår.

• investerar
  • rickard olsson
  • stefan borgström

Våra Tjeckien tillverkade elcyklar transporteras med tåg och båt från fabriken för minsta möjliga miljöpåverkan.

MyEco AB firar 5 års jubileum 2014. Mer inom detta inom kort.

MyEco AB och Dennheim´s Cykel o Motorservice i Ronneby tecknar samarbetsavtal

Ronny Dennheim och hans företag Dennheim´s Cykel o Motorservice i Ronneby har tecknat samarbetsavtal med MyEco AB och kommer att sälja och serva MyEco´s högkvalitativa elcyklar. Dennheim´s Cykel o Motorservice i Ronneby startades 2001 av Ronny Dennheim. MyEco AB designar och tillverkar högkvalitativa elcyklar i Sverige och Tjeckien. MyEco AB firar 5 års jubileum 2014, mer om detta i vår.

MyEco presenterar MTB hos Nilssons Bilcenter i Lund

MyEco har en mountain bike (MTB) baserad på Höganäs "High performance" drivlina hos Nilssons Bilcenter AB i Lund. MTB'n är monterad på en Opel Mokka i utställningen. Nilssons Bilcenter är en Opel handlare i Lund, och auktoriserad SAAB servicepartner, med 7 anställda i nya fräscha lokaler på Propellervägen. MyEco designar och tillverkar högkvalitativa el assisterade cyklar i Lund och Tjeckien

MyEco AB medverkar i Gröna Bilisters projekt "Skippa bilen under milen"

"Skippa bilen under milen" är ett projekt som drivs av organisationen Gröna Bilister och där 80-talet testpiloter skall, under 90 dagar, visa att de flesta korta resor går att skippa med bil. MyEco deltar i projektet med ett antal E-City el assisterade cyklar som ett komplement till bilen för korta resor. Se mer om projektet på Facebook.com/SkippaBilenUnderMilen

MyEco AB på utställningen Framtidens Fordon på Tekniska Museet i Malmö

MyEco AB har haft en av sina elcyklar, E-City MY2012, på utställningen Framtiden Fordon på Tekniska Museet i Malmö sedan 2011/2012. Vi har bytt ut denna mot en E-City 17 MY2014 då utställningen kommer att förlängas till att pågå hela året 2014. Utställningen har varit mycket välbesökt (uppemot 13 000 besökare per månad) och här finns många intressanta fordon att se på.

MyEco AB och Österlen Experten i Tomelilla tecknar samarbetsavtal

MyEco AB och Österlen Experten i Tomelilla tecknar samarbetsavtal som innebär att Österlen Experten kommer att sälja och utföra service på MyEco´s elcykel sortiment. Österlen Experten grundades 2011 och är idag Tomelilla´s enda cykelhandlare och sko- och lädertjänst. De har ett komplett sortiment av grönytemaskiner samt en komplett verkstad vilket gör dem till en passande partner för MyEco AB.