Malmö Stad valde MyEco AB

Malmö Stad, Serviceförvaltningen, Kommunteknik, SEF Merservice har gjort en upphandling av elcyklar för att komplettera sitt utbud av cyklar till Malmö Stads olika förvaltningar.

MyEco AB vann upphandlingen av elcyklar med motiveringen "mest fördelaktig offert med hänsyn till kvalité och garanti"

Malmö Stad valde vår E-City 13 (med mindre modifieringar) i konkurrens med flera kända märken.

Modifiering av våra standardmodeller efter kundernas önskemål är möjligt även i relativt korta serier, tack vare egen design och goda relationer med tillverkarna.

• investerar
  • stefan borgström
  • rickard olsson

Inför modellåret 2014 har vi fem (5) olika elcykel modeller och två (2) storlekar på Wheeli™ hjulet.

Våra "High Performance" modeller, MTB och HYBRID bygger vi själva i Lund med en kraftfull motor, elektronik och display utvecklade och tillverkade i Sverige.

E-City 13 och E-City 17 är våra populära unisex modeller, designade av oss själva och tillverkade i Tjeckien av noggrant utvalda komponenter från europeiska leverantörer. E-City modellerna är designade för nordiska förhållanden.

E-Mini 20 är en av marknadens lättaste mini elcyklar, knappt 15 kg. Perfekt för husvagnen, husbilen, båten eller innerstadscyklisten.

Wheeli™ är det intelligenta konverteringskitet som gör om din vanliga cykel till en elcykel på mindre är fem minuter. Wheeli™ hjulet finns för 26" och 28" cyklar.

Samtliga MyEco elcyklar har två (2) års garanti, inklusive batteriet.

För ytterligare info kontakta oss på

info@myeco.se - 046-288 69 00 - www.myeco.se

Hjärupsgården, Lommavägen 53, 245 62 Hjärup   OBS - ny adress - OBS

MyEco AB på EuroBike i Tyskland

Årets EuroBike 2014 lockade 67 400 besökare från 111 länder. 1 320 utställare från 54 länder presenterade sina produkter i 14 hallar. MyEco AB var givetvis på plats och visade upp sin E-Mini 20 på mässan.

Siggi AB startar uthyrning av MyEco elcyklar

Siggi AB, kända för sina rullande reklamsläp, börjar nu med uthyrning av cyklar och elcyklar. Elcyklarna levereras av MyEco AB och det är den populära modellen E-City som hyrs ut. Genom Siggi AB kan man hyra en elcykel per dag, helg eller en hel vecka. MyEco´s elcykel, E-City, är speciellt framtagen för nordiska förhållanden och tillverkas i Tjeckien med mestadels europeiska komponenter.

Skånskan skriver om MyEco AB och Therese Sjögran

I dag skriver Skånskan om MyEco AB och vår flytt till Hjärupsgården samtidigt som man skriver om Therese Sjögran och hennes nya elcykel. Therese cyklar på en MyEco MTB med Höganäs helsvenska drivlina. Denna elcykel byggs av MyEco i Lund och är en riktig "high performance" elcykel. I artikeln skrivs också om MyEco´s och Höganäs´ långcykling till EuroBike i södra Tyskland, 110 mil på 10 dagar!

MyEco AB deltar i Oresund Electric Car Rally

Helgen den 20 - 21 september går Oresund Electric Car Rally med start på Rådhusplatsen i Fredriksberg, Köpenhamn. Starten går kl 10,45 och första stopp är Sundstorget, Helsingborg. Söndag går färden vidare och kl 11,00 kommer bilarna till Mårtenstorget i Lund (MyEco är på plats här). Målgång, första bilen, c:a 13,15 vid Malmö Arena i Hyllie (MyEco är givetvis på plats här också) .

MyEco AB på Oresund Electric Car Rally

MyEco AB var på plats i Lund och i Malmö (målgången) i samband med Oresund Electric Car Rally (OECR). MyEco visade upp ett antal olika modeller av elcyklar och intresset för att provcykla en elcykel var väldigt stort. MyEco deltog även i själva rallyt med en Nissan Leaf, och placerade sig på 36.de plats av 68 startande.

MyEco medverkar på Trafikantveckan i Älmhult den 27 september

Trafikantveckan kommer att uppmärksammas i Älmhult den 27 september. Under dagen kommer det att finnas möjlighet att testa MyEco elcyklar. Vi kommer att stå på Älmhults torg mellan kl. 10,00 - 15,00. Trafikantveckan är ett årligt återkommande arrangemang som skapats för att stödja, uppmuntra och underlätta för medborgarna att cykla, gå eller åka kollektivtrafik så mycket som möjligt.

MyEco AB på Europeiska Trafikantveckan i Älmhult

MyEco AB deltog på Europeiska Trafikantveckan i Älmhult i lördags (27.de sept) tillsammans med många andra aktiviteter. Torget i Älmhult var välbesökt och förutom MyEco´s elcyklar fanns det möjlighet att testa Segway samt provsmaka och handla lokalproducerad mat och för barnen fanns ett spöktält. MyEco visade upp sina elcyklar, E-City 13, E-City 17, E-Mini samt MTB med Höganäs drivlina.

MyEco AB ställer ut på Eslövs Kommuns Energi- och klimatmässa 11 oktober

I morgon, lördagen den 11 oktober, anordnar Eslövs Energi- och klimatrådgivare den årliga Energi- och klimatmässan. MyEco AB finns naturligtvis på plats med sina fina elcyklar. Det finns bra möjligheter att provcykla en elcykel. Har ni provcyklat elcykel tidigare är ni varmt välkomna att testa en MyEco elcykel, den tål att jämföras!

MyEco AB och Nybro Cykel & Hjälpmedel AB tecknar samarbetsavtal

MyEco AB och Nybro Cykel & Hjälpmedel AB tecknar samarbetsavtal som innebär att Nybro Cykel & Hjälpmedel kommer att sälja och utföra service på MyEco´s elcykel sortiment. Nybro Cykel & Hjälpmedel AB ägs och drivs av Magnus och Anders Oskarsson.

MyEco AB och JIRO Cykel AB i Älmhult tecknar samarbetsavtal

MyEco AB och JIRO Cykel AB i Älmhult tecknar samarbetsavtal som innebär att JIRO Cykel kommer att sälja och utföra service på MyEco´s elcykel sortiment. JIRO Cykel AB grundades 1991 och ägs och drivs av Fredrik och Ingvar Cederholm.

Kedjans Cykel och MyEco AB tecknar samarbetsavtal

Kedjans Cykel i Sjöbo och MyEco AB tecknar samarbetsavtal som innebär att Kedjans Cykel kommer att sälja och utföra service på MyEco´s elcykel sortiment i Sjöbo med omnejd. Kedjans Cykel startades 2011, men grundaren Leif Olofsson, har mer än 30 års erfarenhet av cyklar och cykelreparationer. Kedjans Cykel ligger på Västergatan i centrala Sjöbo

MyEco levererar de första E-City "Malmö Edition" till Malmö Stad

I veckan levererade MyEco AB de första elcyklarna E-City "Malmö Edition" till Malmö Stads Serviceförvaltning. Kommande veckor kommer MyEco att leverera resterande elcyklar enligt upphandlingen. "Malmö Edition" är en specialvariant på vår elcykel E-City 13 och levereras naturligtvis himmelsblå.