Mió Evanne (aka "Mon ami Mió") presenterar sin regnbågsfärgade off-off-off-Broadway-release "Duets"

Multiartisten Mió Evanne (aka "Mon ami Mió") presenterar här sin regnbågsfärgade off-off-off-Broadway-release, i form av tio egenhändigt nyskrivna musikallåtar i duettform.

Releasen på Spotify (samt de andra streamingtjänsterna) sker i form av en show på Norrbottensteatern den 9 & 10 September.

Albumet "Duets" består av lösryckta låtar ur än så länge obefintliga musikaler. Mió Evanne har skrivit dessa som en hyllning till kvinnorna i sitt liv - Judy Garland, Barbra Streisand och sin mor Sibylla. Ett minne av en genre han växte upp med och som slagit rot. På sitt förra album "Tröst" jobbad han på svenska i genren jazz och visa, men denna gång satte han på sig sin frack och sin höga hatt.

Som duettpartners finner ni Jesper Vårö Nilsson, Britta Bergström, Gunilla Franklin, Aron Tideström, Eva Schilken, Anna Sandström, Amadeus Evanne, Jessica Stenlund, Björn Sjöö och Karin Paulin."

Duets släpps den 9 September på all digitala plattformar

Pressbilder (Fotograf: Peder Jonsson) finner ni här