Me The Tiger tillbaka med ny singel

Me The Tiger släppte albumet ”Vitriolic” i början av September. Nu släpps singlen ”As We Really Are”.

"As we really are" på Spotify

Albumet har fått lysande kritik I hela Europa (och Japan). Fredrik Strage förutspådde bandet redan 2013 när de spelade på Peace and Love och Fredrik tog upp deras låt ”Pocket Sized Edition Ending” som en av festivalen bästa låtar.

Tyska Bodystyler: Vi kan intyga att de tre svenskarna definitivt har det som krävs att skriva de riktigt stora sensationsnumren, hatten av!

Engelska Electricity-club : the band surely have many successes to come their way.

Subexistance: I love everything about this band after listening to all their tracks on repeat for hours.

Japanska Dark Vision Electronic: Greaattt!!!

9 av 10 i Svenska Synth.nu

8 av 10 Tyska Side Line: This is a band to discover and keep an eye on.

7 av 10 i Svenska Release Music Magazine

För mer info kontakta

• me the tiger
  • vitriolic

Svenska Me The Tiger signerar med Repo Records

Me The Tiger från Falun signerar med det tyska skivbolaget Repo Records. Första release 7 augusti “What Promises Are Worth” - EP (endast digitalt) 4 September- “Vitriolic” - Album (CD & digital)

Me the Tiger släpper nya singeln Heartbeats

Me The Tigers nya singel ”Heartbeats” var den officiella låten till Falu Pride. Bandet är nu aktuellt för Rookiefestivalen i Hultsfred 25 och 25 oktober.

Politiska Me The Tiger till Live at Heart

Superaktuella Me the Tiger från Falun kommer till Live at Heart i år igen. Efter förra årets framträdande har de önskats i år igen. Me the Tiger är aktuella med ett nytt album och släppte n ny EP i maj i år ”As We Really Are”