Multicom Security förstärker i södra och västra Sverige

Multicom Security anställer nya säljare i södra och västra Sverige för att möta efterfrågan på tjänster inom mobildata och övervakad larmöverföring. Det är expansiva regioner där Multicom Security ser stora möjligheter med nya kunder. – Vi har en mycket attraktiv portfölj av tjänster för kunder som vill vara säkra på att larm, korttransaktioner och annan data verkligen kommer fram. Efterfrågan i södra Sverige ökar kraftigt och därför förstärker vi nu vår närvaro i regionen, säger Erik Tjerneld, sälj- och marknadschef på Multicom Security. Jocke Johansson är ny säljare som från basen i Lund ska täcka södra Sverige. Jocke har arbetat med säkerhetsfrågor sedan början av 1990-talet, bland annat elva år på Securitas som tekniker. Han har även varit regionansvarig säljare på RCO och säljare på Bravida Säkerhet. Sten Lingerts är också ny säljare i Lund. Han kommer närmast från Telenor där han arbetat som Key Account Manager sedan 1999. Sten har lång erfarenhet av mobila lösningar, maskinkommunikation och IP-tjänster och har tidigare varit region- och försäljningsansvarig inom Esselte-koncernen. Per Sjöström är ny mobildatasäljare på Multicom Security i Göteborg. Han har stor erfarenhet av IT-säkerhet och komplexa IT-lösningar och kommer närmast från Optinet Data där han varit kundansvarig sedan 1999. Dessförinnan arbetade Per som datakonsult i egen verksamhet. Om Multicom Security Multicom Security är ett ledande företag inom övervakade larm och mobila datatjänster i Skandinavien. Vi har över 20 års erfarenhet och vänder oss till företag och organisationer som vill kunna skydda sin egendom och sina medarbetare eller som behöver en extremt pålitlig trådlös kommunikation. Multicom Security äger och driver Multicomnätet som är ett övervakat fast larmnät samt Mobitexnätet för mobil datakommunikation som tillsammans har mer än 50 000 användare. Multicom Security AB ägs av det brittiska investmentbolaget GMT Communications Partners LLP. I Norge verkar bolaget som Securinet AS. Mer information finns på www.multicomsecurity.se. För mer information, kontakta: Maria Unger Nordisk marknadskommunikationschef, Multicom Security 08-685 15 39 maria.unger@multicomsecurity.se Jonas Ehrenberg Presskontakt, Westmark Information 08-522 378 03 jonas.ehrenberg@westmark.se