"Prisras på begagnade bilar"

Jämfört med lista 2/2006 sjunker prisnivån med 3.2 procent. Priserna i denna lista visar prognosticerad nivå på försäljningspriser i mitten av oktober. Prissänkningen förklaras delvis med att att de jämförda bilmodellerna i lista 3/2006 är tre månader äldre än de motsvarande modellerna i den föregående listan. Också den reella prisnivån sjunker kraftigt med 1.6 procent under denna period enligt Autodatas begagnat pris index. Som grund för prisuppgifterna i listan ligger observationer insamlade från bilhandeln under tiden juni 2006 – augusti 2006. Priserna i listan återspeglar faktiska uttagna priser i svensk bilhandel upp till vecka 35. För ytterligare information kontata: Tomas Ulander Bilhandelsansvarig MRF 08-7016322 070-323 02 10 Bílaga. Pdf på delar av prislistan OBS! Får EJ publiceras elektroniskt och endast användas mot angivande av källa