Kalmar län utsett till årets MRF-distrikt

Kalmar Läns Motorbranschförening har utsetts till Årets distrikt av bilbranschorganisationen MRF.

Valet av Kalmar Läns MBF skedde med motiveringen:

”Till ett distrikt som har en aktiv distriktsledning och aktiva medlemmar, särskilt i frågor som rör rekrytering, utbildning. Distriktsledningen har en förmåga att samla medlemmar i aktuella frågor och är dessutom framgångsrika vad avser pressbearbetning.”

Distriktschefen Karolina Sörman, som var på plats på MRFs förbundsstämma, var naturligtvis både glad och överraskad över att få motta utmärkelsen och checken på 25 000 extrakronor i bidrag till distriktsföreningen.

– Tycker att vi inte har gjort så mycket för att få denna fina utmärkelse eftersom jag känner att det finns så mycket mer som man kan göra. Men vi fokuserar vår verksamhet på det som våra medlemmar efterfrågar och uppskattar, säger Karolina Sörman som mottog checken av MRFs avgående ordförande, Tommy Andersson, på förbundsstämman.

Motorbranschens Riksförbund, MRF, är branschorganisationen för seriösa och professionella bilåterförsäljare och bilverkstäder. Vi har 980 huvudföretag och 543 filialer som medlemmar, vilka omsätter omkring 120 miljarder kronor och sysselsatte cirka 40 000 personer.

Presskontakt PA, opinion och samhälle Press opinion, kommunikation och samhälle 0760529624