MQ Marqet x Sneakerstvätten

MQ Marqet ger nytt liv till skor ihop med Sneakerstvätten

Alla skor förtjänar ett så långt liv som möjligt. Det menar MQ Marqet som i exklusivt samarbete med Sneakerstvätten erbjuder sina kunder förstklassig tvätt och restaurering av sneakers.

Under parollen ‘the shoe must go on’ ger Sneakerstvätten kärlek till alla typer av slitna sneakers. Arbetet utförs för hand och med miljövänliga rengöringsmedel i företagets lokaler på Hornsgatan i Stockholm, och resulterar i att skorna blir som nya igen.

Ingvar Larsson, VD på MQ Marqet, kommenterar:

”Det ligger i vårt DNA att jobba för en långsiktig garderob och i den inkluderas naturligtvis även skor. Vi är mycket glada att kunna addera Sneakerstvätten till vårt utbud av tjänster som ger mervärde till våra kunder.”

Utöver uppfräschning av sneakers kan MQ Marqets kunder nyttja skräddartjänster, boka personal shopper, få en hel butik för sig själv samt handla från ett brett utbud av klädvårdsprodukter. Sneakerstvätten erbjuds från och med 27 maj i 28 av MQ Marqets 90 butiker och till hösten utökas antalet butiker till att omfatta samtliga.

Jesse Wallin, en av två grundare av Sneakerstvätten, om samarbetet:

”Vi är stolta över att samarbeta med MQ Marqet, ett företag som har samma cirkulära tänk och passion för miljön som vi. Tillsammans lever vi efter en enkel filosofi, alla sneakers förtjänar att gå längre.”