MQ MARQET ger kunderna fler alternativ för hemleveranser

MQ MARQET ger kunderna fler alternativ för hemleveranser

MQ MARQET fortsätter uppdatera sin e-handel och nu erbjuds kunderna fler alternativ för hemleveranser. Detta för att öka kundnöjdheten, men också öka konverteringsgraden.

I arbetet med att vidareutveckla e-handeln har MQ MARQET tillsammans med KnowIT, Viskan, DHL och Unifaun valt att implementera en ny fraktväljare. Det gör att kunden nu kan välja exakt vilket leveransalternativ som passar dem bäst. Med den nya lösningen kan MQ MARQET själva lägga till och ta bort leveransval baserat på kundernas önskemål och behov. Förutom möjligheten att välja bland fler fraktalternativ erbjuds nu även möjlighet att spåra och få leveransstatus på sina beställningar i Unifauns mobilapp, Mina Paket. Det innebär att alla leveranser från MQ MARQET, oberoende av transportör, går att spåra i appen. Efter att varje leverans ges kunderna möjlighet att lämna feedback på sin leveransupplevelse direkt i appen. På så sätt får MQ MARQET in värdefull feedback från kunderna. MQ MARQET kommer med fraktväljaren även få möjlighet att leverera e-handelspaket från sitt rikstäckande butiksnät. Butikerna kommer att lyfta leveransupplevelsen ytterligare för kunderna. MQ MARQETs leveransalternativ kommer stegvis att utökas med ytterligare transportörer och fokus i närtid är att kunna erbjuda fler alternativ för leveranser hem till kunderna.

”För oss på MQ MARQET är kundens behov i fokus och vårt mål är att optimera såväl e-handelssidan som logistiken. Tack vare Unifauns lösning DeliveryCheckout så har vi fått en flexibel lösning som är både enkel att administrera och ger kunden stor valfrihet. Det är precis vad vi eftersökte.” Mattias Liljenberg, e-handelschef, MQ MARQET.

"Det känns oerhört bra att MQ MARQET valt att samarbeta med oss och implementera både Unifaun DeliveryCheckut och appen Mina Paket i sin leveransupplevelse. När MQ MARQET väljer att använda våra delivery managementlösningar bekräftar det att våra produkter är  relevanta för dagens e-handel, och fyller ett behov som både konsumenter och e-handlare efterfrågar.” Lars Karlsson, Enterprise (e)Commerce Team, Unifaun.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Liljenberg, e-handelschef, Telefon +46 31 388 8006