MQ:s B2B-affär

MQ fortsätter att satsa på sin framgångsrika B2B-affär

MQ Marqet har idag fler än 200 företagskunder i Sverige och antalet kunder växer. Omsättningen från B2B-affären har mer än fördubblats det senaste året. Företagskunderna uppskattar den höga kvalitén, sortimentsbredden samt det breda urvalet av passformer för kvinnor och män i kombination med personlig service.

Idag erbjuder MQ sina företagskunder skräddarsydda tjänster, inklusive klädval, skrädderi, företagsevent och företagslogotyp. Det är möjligt att anpassa både befintliga kollektioner eller skapa något helt nytt, allt för att möta varje företags behov. Genom MQ:s rikstäckande butiksnät kan företagskunderna få personlig service både i butik och på sina kontor. Ett av MQ:s grundläggande värden är att designa och tillverka stilrena, bekväma kläder med hög kvalitet som håller över tid. Med stilrena och kvalitativa profilkläder, skräddarsydda för varje bransch och företagskultur, skapas en stark varumärkesprofil och ett professionellt och enhetligt intryck.

- Vi har sett en fantastisk utveckling av vårt företagserbjudande sedan starten 2022. Det var när vi uppmärksammade att våra privatkunder köpte kläder till sina företag som vi kände att vi även vill kunna erbjuda våra tjänster och kollektioner till företag. Vi på MQ kan mode och kunderna väljer företagskläder från oss då de uppskattar kvalitén, modellerna och passformerna. Vår B2B-affär erbjuder företag personlig service, vi anpassar kollektionen och hjälper anställda att hitta rätt storlekar samt att justera passformen vid behov med hjälp utav våra skräddare. Responsen från företagen är väldigt positiv, där många uttrycker att det är första gången de får ett helhetserbjudande när det kommer till företagskläder, säger Felicia Carlsson B2B-ansvarig MQ Marqet.

Många företagskunder har fysiska arbeten där det är viktigt att kläderna är bekväma och funktionella samtidigt som de är snygga och representabla för företaget i fråga. Genom personlig service kan varje medarbetare få hjälp att hitta en modell och passform som är bekväm att arbeta i. Behöver något justeras på plaggen finns lokala skräddare som anpassar plaggen till de individuella behoven. Företagskunden kan beställa så mycket eller så lite som passar behov och budget. Alltifrån en liten provorder till en större order är möjligt. En av MQ:s företagskunder är Djurönäset Konferens och Hotell AB som har handlat kostymer till sina anställda samt även köpt in klänningar inför sommaren.

- För oss är det viktigt att arbetskläderna är moderna, snygga och representativa för olika roller i företaget och självklart att de är bekväma för personalen att arbeta i. Hos MQ får vi bra hjälp med utprovning och eventuella justeringar och alltid snabba svar och konstruktiva förslag. Vi valde MQ för att de erbjuder flexibilitet i olika modeller och passformer som personalen kan välja mellan. Allt för att alla i personalen ska kunna hitta en modell som de är bekväma i och som samtidigt skapar en tydlig samhörighet och tillhörighet i gruppen. Kläderna är i bra kvalitet och i lättskötta material som klarar att tvättas ofta, säger Malin Åman, kvalitetsansvarig Djurönäset Konferens och Hotell AB.

Regioner

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. MQ står för klassisk och tidlös design som håller över tid. Bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel.

Jessica Clarin Lindberg

Presskontakt PR & mediekonsult Presskontakt 08-611 22 50

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. MQ står för klassisk och tidlös design som håller över tid. Bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel, dessutom säljs MQ:s egna varumärken via Zalando i Europa. För mer information besök https://www.mq.se/

MQ Marqet AB