MP i Stockholmsregionen: Våra väljare ska aldrig tvivla på att vi är ett feministiskt parti

Yasri Khan, före detta kandidat till Miljöpartiets partistyrelse, blev under tisdagkvällen intervjuad av TV4 nyheterna och tog då inte den kvinnliga reportern i hand när de hälsade. Med orsak av den kritik som följde hans agerande lämnar Khan idag alla sina uppdrag i Miljöpartiet de gröna. Både i sin kommunavdelning Upplands Väsby och i Stockholmsregionens styrelse. Tidigare under morgonen har Khan även dragit tillbaka sin kandidatur till partistyrelsen.

Elin Olsson, nyvald ordförande för regionstyrelsen välkomnar att Yasri Khan ställer sin plats till förfogande efter den senaste tidens händelseutveckling.

- Våra väljare ska aldrig tvivla på att vi är ett feministiskt parti där det är grundläggande att män och kvinnor behandlas lika, säger Olsson.

Kontaktuppgifter:Pontus Tengby, Pressamordnare Miljöpartiet de gröna i Stockholmsregionen+46703777320