Många missnöjda med bredband från kabel-TV

Många missnöjda med bredband från kabel-TV

InCoax har genomfört en kundundersökning för att undersöka hur nöjda kunderna var med sitt bredband, före och efter att InCoax teknologi installerats. Undersökningen visar att 48 procent av kunderna var missnöjda med sitt tidigare bredband. Efter installationen var 80 procent nöjda eller mycket nöjda med sitt nya bredband.

InCoax Networks är pionjär när det gäller att utnyttja hemmanäts-standarden MoCA (Multimedia over Coax Alliance) för användning i flerfamiljshus och småhusområden.  Med hjälp av teknologin kan existerande koaxialnät användas för access av snabbt bredband, i många fall tillsammans med bredband från kabel-tv-leverantören. InCoax har nu genomfört en undersökning hur nöjda medlemmarna i ett antal bostadsrättsföreningar var med sitt bredband, före och efter bytet.

Många flerfamiljshus är anslutna till kabel-tv och i undersökningen hade 76 procent bredband via sin kabel-tv-operatör och 12 procent via telefonjacket, ADSL.

Så många som 48 procent var missnöjda och 40 procent var varken nöjda eller missnöjda och endast 12 procent var nöjda med sitt tidigare bredband. Enligt uppgifter gällde missnöjet framför allt hastighet och stabilitet. Till skillnad mot övriga teknologier ger InCoax en garanterad stabilitet och minsta hastighet.

Efter bytet till bredband via InCoax teknologin var 56 procent mycket nöjda och 24 procent nöjda med sitt nya bredband. Endast 4 procent var missnöjda.

Undersökningen genomfördes i månadsskiftet januari/februari 2013 bland tre slummässigt utvalda föreningar som installerat InCoax teknologin.

För mer information:

InCoax Networks Europe AB

Helge Tiainen

helge@incoax.com

mobile: +46 733-523075

Om InCoax Networks Europe AB

InCoax Networks utvecklar, marknadsför och säljer lösningar för Gigabit bredbands access över existerande koaxial kabel infrastruktur som redan finns i samtliga höghus, radhusområden, hotell och semesterbyar i Sverige och Europa. InCoax är ett privatägt företag med huvudkontor i Gävle där vi även har utveckling och forskning och ett nära samarbete med högskolan. Försäljningskontor finns i Stockholm, Jyväskylä, Milano och Madrid.