Ny kameralag från 1:e juli

Från och med 1:e juli 2013 gäller en ny lag om kameraövervakning. Det kommer även i fortsättningen krävas tillstånd för att sätta upp kameror på allmänna platser som gator och torg, men den nya lagen ger dock större möjligheter till kameraövervakning utan krav på tillstånd på vissa platser, bland annat i butiker, tunnelbanan och parkeringshus.

Vi på Monitor glädjer oss att det trots allt går i rätt riktning eftersom det sedan länge gått att bevisa att kamerabevakning både ger ökad trygghet och klart minskad brottslighet.

Vill du veta mer om kamerabevakning och hur detta skulle kunna hjälpa ditt företag går det bra att kontakta Kjell Svensson på telefon 031-63 65 08

En länk till nya lagen hittar du genom att klicka här.

• Tjänster, konsult, service

• cctv
  • installation
  • kamerasystem
  • monitor
  • säkerhet

Kjell Svensson

Teknisk Försäljning Inbrottslarm, kamerasystem, passersystem mm 031-636508

Martin Dennås

Välkomna till Monitors kundevent våren 2014

Vill ni veta mer om hur kamerabevakning kan öka tryggheten hos er? Får man sätta upp kameror hus som helst, vad säger lagen egentligen? Titta på hur vi löste Chalmers Nanofabrication Laboratorys säkerhetsproblem. Ta del av våra fantastiska eventerbjudanden.