En kexig nyhet - chokladkaka från Marabou med hela Mini Oreos

En kexig nyhet - chokladkaka från Marabou med hela Mini Oreos

Nu är den här, Marabou Oreo Sandwich! En ny chokladkaka från Marabou, där hela Mini Oreos omges av mjölkchoklad, kort och gott en liten Oreo ”smörgås” i varje ruta. Perfekt att bryta och dela med sig av eller njuta av själv.

Kärlek har uppstått igen på chokladfabriken och ett nytt tillskott lanseras i Maraboufamiljen– Marabou Oreo Sandwich. En chokladkaka där mjölkchoklad omger spröda Mini Oreo kakaokex med krämfyllning av vaniljsmak, det bästa av två världar i varje ruta.

”Oreo är en favoritkaka runt om i världen som till och med har en gata i New York uppkallad efter sig där den första Oreo-kakan bakades, the Oreo way. Marabou är ett av Sveriges mest älskade varumärken. Båda varumärkena är födda på 1910-talet och vars smaker är lika uppskattade än idag. Känns kul att återigen förena dessa två ikoner i en ny kombination där det är Mini Oreos tur att inta huvudrollen”, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig Marabou.

Den nya chokladkakan väger 92 gram och dyker först upp i Pressbyrån & 7-eleven butiker med start vecka 332020. Lanseras sedan brett från v.37.

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har som åtagande att ”Empower people to snack right” genom att i över 150 länder erbjuda: rätt snacks, till rätt ögonblick, gjorda på rätt sätt. Med en nettoomsättningen 2019 på cirka 26 miljarder dollar leder MDLZ framtiden inom snacking med ikoniska globala varumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury ,Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi, Philadelphia och Tang pulverdryck. I svenska produktportföljen finns välkända varumärken såsom Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök https://www.mondelezinternational.com eller följ företaget på Twitter på https://twitter.com/MDLZ