Momondos Flygjämförelseapp för iPhone

Momondos Flygjämförelseapp för iPhone

Momondo lanserar nu jämförelse app till iPhone

Flygresejämförelsesajten Momondo.com har precis lanserat sin välkända jämförelseservice för Flyg, som applikation till iPhone, vilket nu möjliggör att; nu kan man söka och hitta billiga flygresor bland över 700 resesajter i mobilen.

Med Momondos iPhone applikation kan man söka, jämföra och hitta det bästa priserna på flygbiljetter och klicka sig vidare och boka resor direkt. Man kan även, spara sökresultatet på iPhonen och/eller dela med sig av sökresultatet via mejlen, och återkomma och boka när det passar.

”Momondos iPhone app är gratis och ett bra alternativ för människor, som har behov av att lätt och smidigt söka, jämföra, hitta och boka billga flygresor. Det är den första av flera mobil apps, som kommer lanseras inom kort, allt för att göra det ännu smidigare att få full tillgång till Momondo’s tjänster i mobilen” säger Alex Macura från Momondo.

I en ny undersökning från Google och Boston Consulting Group visar att antaltet svenskar som under det senaste året har hittat och bokat en resa vi mobilen har ökat drastiskt. Antalet förväntas att forsätta öka drastiskt inom den närmaste framtiden.