Ny förbättrad felanmälan i PM Mina Sidor

Ny förbättrad felanmälan i PM Mina Sidor

I samband med senaste produktuppgraderingen av Momentum PM5 (5.17) lanserades en ny förbättrad felanmälan i PM Mina Sidor. Genom att satsa på användarvänlighet och ett gränssnitt anpassat för just den här plattformen har vi gjort den ännu enklare att använda, inte minst i mobilen.

Sedan en tid tillbaka har vi sett att majoriteten av alla felanmälningar görs via smartphones. Vi ville ta tillvara på det här nya beteendemönster hos hyresgästen för att bidra till en förbättrad service.

Målet är att det ska vara enklare för hyresgästen att göra en felanmälan via PM Mina Sidor än att ta upp telefonen och ringa. Utvecklingen har därför skett utifrån ledorden tillgänglighet och funktion. Den förbättrade felanmälan är tillgänglig dygnet runt och är snabb och enkel att genomföra.

Felanmälan är för många fastighetsskötare en av de vanligast förekommande arbetsuppgifterna i vardagen. Därför har vi fokuserat på att göra processen tydligare och mer strukturerad för en smidigare och mer effektiv verksamhet.

Exempel på förbättringar

• Färre klick – hitta dit du ska snabbt
  • Pekskärmsanpassat - för en enkel och modern navigering och flöde
  • Mobile-first - gör det enkelt att läsa och använda media i mobilen

Felanmälan i PM Mina sidor har många fördelar

• Inloggning med BankId - för en snabb och okomplicerad inloggning
  • Bifogade bilder - mobilens kamera kan användas direkt i PM Mina Sidor för att bifoga bilder på det som behöver åtgärdas
  • Ökad tydlighet för hyresgästen - hyresgästen guidas genom hyresobjektets delar för att felanmälan ska bli så tydlig som möjligt

Kategorier

Momentum Software är ledande inom molntjänster för fastighetsbranschen. Med Momentums lättanvända webbaserade system är det enkelt för fastighetsägare att digitalisera och automatisera tidskrävande processer.

Åsa Lundborg-Ling

Presskontakt CMCO | Marknads- och Kommunikationschef | IR-ansvarig Marknad och kommunikation +46 76 5258351

Momentum – nästa generations webbaserade molntjänster för fastighetsbranschen

Momentum vill göra det enkelt för bostads- och lokalförvaltande fastighetsägare att äga och utveckla fastigheter och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. Därför erbjuder vi helt webbaserade system för fastighetsförvaltning och energiuppföljning som med hjälp av inbyggda analysverktyg hjälper dig att fatta bättre beslut.

Momentum Fastighet hanterar alla processer för teknisk förvaltning, hyresadministration och boendekommunikation. Automatiserade flöden skapar en smidig kundupplevelse som sparar tid och intern administration. Mobila appar för besiktning och rondering gör fältarbetet mer effektivt och minskar miljöpåverkan. En digital plattform för boende erbjuder bättre service och ökar kundnöjdheten genom mobila bokningstjänster, digitala lås och enkel felanmälan.

Momentum Energi samlar in och analyserar energidata från alla typer av mätpunkter i bostäder och lokaler eller från externa leverantörer. Informationen presenteras i överskådliga vyer och hjälper till att ta kontroll över energianvändning och avvikelser. Systemet kan användas för både nulägesrapporter och som ett stöd för framtida prognoser.

Alla våra system är utrustade med kraftfulla analysverktyg som samlar in och analyserar data och presenterar viktiga nyckeltal visuellt i en samlad översikt. Skapa detaljerade rapporter för djupare insikter och börja ta beslut utifrån data, inte magkänsla.

Momentum Software AB