Momentum och Picler samarbetar kring digitala infodisplayer som används av fastighetsägare exempelvis i trapphus.

Momentum och Picler samarbetar kring ny integration för infodisplayer

Momentum, ett av marknadens ledande fastighetssystem, inleder ett partnerskap med prop-techbolaget Picler, som tillhandahåller digitala infodisplayer. Genom en standardintegration hämtas information från fastighetssystemet till skärmarna vilket gör dem enkla att hålla uppdaterade.

Alltfler fastighetsägare går över till digitala infodisplayer i sina trapphus och gemensamhetslokaler. Användningsområdena är många. Ett vanligt exempel är boendeinformation, som hämtas direkt från fastighetssystemet när en ny hyresgäst tillträder, vilket gör att rätt namn är på plats redan på inflyttningsdagen.

– Momentums mål är att göra kommunikationen mellan fastighetsägare och hyresgäster enkel och snabb, säger Elias Persson, ansvarig för partnerskap på Momentum. Piclers produkter kompletterar våra kommunikationslösningar med ytterligare en möjlighet för fastighetsägare att nå ut till sina boende.

Wilhelm Bille, medgrundare och ansvarig för partnerskap på Picler:

– Vårt samarbete med Momentum innebär att vi kan erbjuda fastighetsägare en ännu smidigare lösning för att hålla sina infodisplayer uppdaterade. När en förändring sker i Momentum uppdateras infodisplayerna automatiskt, vilket effektiviserar kommunikationsflödet och förbättrar boendeupplevelsen mellan hyresvärd och hyresgäst, säger Wilhelm Bille, medgrundare och ansvarig för partnerskap på Picler.

För mer information och frågor kring partnerskap, kontakta:

Elias Persson
Partneransvarig Momentum Integrera
Mobil: +46 76 8700243
E-post: elias.persson@momentum.se

Wilhelm Bille
COO och medgrundare Picler
Mobil: +46 768-814273
E-post: wilhelm.bille@picler.se

Momentum Software är ett svenskt proptechbolag med Sveriges ledande fastighetsägare som kunder. Våra system hjälper fastighetsägare att digitalisera sin verksamhet och skapa en bättre upplevelse för hyresgästerna.

Momentum Fastighet hanterar uthyrning, förvaltning och utveckling av bostäder och lokaler. Plattformen är också navet för all kommunikation med hyresgästen genom hela kundrelationen. Momentum Energi samlar in, bearbetar och visualiserar energidata för analys och uppföljning.

Momentum har drygt 130 anställda på kontor i Stockholm, Falun, Malmö och Göteborg. Företaget växer snabbt med en skalbar affärsmodell byggd på återkommande abonnemangsintäkter. Bland de drygt 200 kunderna ingår flertalet marknadsledande fastighetsbolag såsom Riksbyggen, Castellum, MKB och Örebrobostäder.

Momentum ägs sedan juni 2022 av Aareon Group - Europas ledande teknikföretag för fastighetsbranschen.