NVS Installation förvärvar VVS-Montage

NVS Installation AB, ägda av Imtech N. V., har förvärvat VVS-Montage i Dalarna AB som ett led i satsningen att stärka sin ställning ytterligare i Dalarna. Företaget omsätter runt 35 miljoner kronor.  MOLL WENDÉN Advokatbyrå har varit legal rådgivare åt NVS i affären, ett av många förvärv där MOLL WENDÉN  har bistått NVS och Imtech med affärsjuridiska tjänster.

Tidigare har MOLL WENDÉN bland annat varit NVS legala rådgivare vid förvärv i Norge av ett av Oslo-regionens större elinstallations-företag; Elajo Installasjon AS  samt VVS-företaget Steinar Holbaek AS och vid förvärv av finska Lännen Ilmatekniikka Oy (LIT). MOLL WENDÉN har också bistått Imtech vid förvärven av exempelvis Sydtotaloch it-företaget Qbranch.

VVS-Montage är ett välskött företag med huvudkontor i Borlänge och filialer i Ludvika och Bromma.Kundbasen finns främst i Dalarna och Stockholm och företaget utför det mesta från små servicejobb till stora entreprenader, inom både konventionell VVS och inom industrin. NVS i Dalarna har samarbetat med VVS-Montage i flera projekt.

VVS-Montage i Dalarna bildades 1989 och har 25 anställda. Företaget omsätter runt 35 miljoner kronor och har en stark ställning i Borlänge, Ludvika, Falun och Stockholm med många stora kunder, både inom industrin och bostadsproduktionen.

Företagets starka marknadsposition är ett viktigt skäl till förvärvet. En del av NVS strategi är att vi ska vara nummer ett på varje lokal marknad och köpet av VVS-Montage i Dalarna ligger i linje med denna tillväxtstrategi. Företaget är mycket välskött och har stor kompetens och erfarenhet när det gäller totalentreprenader. Erfarenhet av större installationsuppdrag är viktigt då vi ser att denna marknad växer kontinuerligt, säger NVS regionchef Tony Andersson i NVS press release.

För mer information kontakta:

Anders Steén, advokat och delägare MOLL WENDÉN Advokatbyrå
tel 040-665 65 10, e-post: anders.steen@mollwenden.se