SD synad i sömmarna av Voter.se

Voter.se ställer frågan för omröstning : Vilka partier tycker du syns mest i sociala medier och på internet?

36% tycker att Moderaterna syns mest i sociala medier och på internet. Det är inte förvånande då de är vårt regeringsparti. Nästa stora grupp är Sverigedemokraterna, 27% tycker att SD syns mest i sociala medier. Det är stor uppmärksamhet för partiet i massmedia och de har också mycket synlig propaganda på internet.

Voter.se frågar också sina användare vad de anser om Sverigedemokraternas politik utöver invandrings och migrationspolitiken. Totalt tycker 44% att politiken är dålig eller mycket dålig medan 21% tycker att den är mycket bra. Då ska man ha i åtanke att omröstningarna är gjorda på internet. Det tyder på att SD även har en stark opposition inom sociala medier.

Även en omröstning på hemsidan frågade användarna om Sverigedemokraterna kommer att hitta koalitionspartier om de kommer in i regeringen valet 2010. 54% tror att de kommer att finna ett samarbete och då med högern.

Vi kommer fortsätta att granska Sverigedemokraterna då det behövs en diskussion. Man får inte ta ett avstånd från något parti och någon måste ställa dessa frågor.

Omröstningarna:

Vilka partier syns mest på internet och i sociala medier

Tror du att Sverigedemokraterna (SD) hittar koalitionspartier i regeringen 2010

Har Sverigedemokraterna (SD) bra politik förutom integrations- och invandringspolitik

Alla omröstningar är fortfarande aktiva och resultatet kan komma att ändras.

• opinionsundersökning
  • internet