Ny design av produktsidan på mobelmastarna.se via desktop

Möbelmästarnas e-handel med ny design

Möbelkedjan Möbelmästarna lanserade sin e-handel 2019/2020 och har löpande utvecklats och mer data har lagts till. Under året gjordes ett ingrepp för att strukturera datan, öka konverteringsgraden och knyta an butikerna närmare e-handeln. Möbelkedjan har ett upplägg där e-handelsordrarna slussas vidare till butikerna som tar han om sista milen.

- Vår e-handel är extremt gynnsam för butikerna som alltid ligger i fokus för oss. Därför känns det roligt att äntligen få lansera nya produktsidan. Många kunder vill prova ut sängen eller soffan innan man gör ett köp och då är det viktigt att visa var man hittar närmsta butik, säger Sebastian Winding, Marknadschef på Möbelmästarna.

Information och kontaktuppgifter finns att hitta direkt på produktsidan tillsammans med ett formulär.

Mellan 75-85% av Möbelmästarnas hemsidestrafik är via mobil. Upplevelsen via mobil har därför varit central i utformningen av nya designen. På en vanlig mobilskärm ser man bild, pris, namn, leveranstid och köpknapp utan att behöva scrolla.

I ett tätt samarbete med AD och utvecklare från R3 har man tagit fram en design som sätter kundupplevelsen i fokus.

- När jag designade produktsidan var självklart ökad konvertering i fokus, men också att göra det lätt att hitta rätt information tillsammans med tydliga kontaktvägar för hjälp hos kedjans butiker, säger Fredrik Lyckelid, Digital Director på R3.

Resultatet av förbättringarna återstår att se men Sebastian har höga förväntningar:

- Vi har samarbetat med R3 under många år och det känns tryggt att ha en så vass byrå i ryggen när man gör stora förändringar. Vi ser fram emot högsäsongen i höst och förväntar oss en tydlig ökning av konverteringsgraden, säger Sebastian Winding, Marknadschef på Möbelmästarna.