Återplantera skog för biologisk mångfald

Återplantera skog för biologisk mångfald

Snart har det gått ett år sen samarbetet mellan Möbelmästarna och The Perfect World Foundation inleddes. Projektet, som heter "Attenborough Forest" hos TPWF, har som syfte att återställa biologisk mångfald och motverka klimatförändringar. För att belysa vikten av återplantering har Möbelmästarna öronmärkt delar av sitt sortiment och varje sådan möbel som säljs bidrar till att träd återplanteras via Attenborough Forest.

- För oss är det viktigt att engagera sig och i vår bransch ligger skogen nära hjärtat. Därför har det känts självklart att bidra till återplantering. För att belysa och engagera våra kunder ännu mer drar vi i gång en kampanj, både online och i butik, där vi lyfter fram budskapet, säger Sebastian Winding, Marknadschef på Möbelmästarna.

The Perfect World Foundation är en svenskgrundad välgörenhetsorganisation som arbetar med djur och natur i kris, världen över. Genom att öka kunskap och sprida medvetenhet vill de skapa mod och förutsättningar för att förändra och rädda världen, ett steg i taget.

- Biologisk mångfald är nyckeln till allt liv på jorden, det är ett oändligt och finjusterat nätverk där varje art är beroende av andra arter för att överleva. Att plantera träd och därtill bevara befintlig skog, gynnar ekosystem och deras biologiska mångfald, säger Daniel Wilke, Marketing Director på The Perfect World Foundation

Kampanjen Återplantera träd med Möbelmästarna börjar den 6/8 och pågår till och med den 28/8.