Ulla Hamilton: Taxi Stockholm och staden planterar träd för ett grönare Stockholm

Miljö- och trafikroteln i Stockholms stad
Miljö- och trafikborgarrådet Ulla Hamilton (M)

Taxi Stockholm älskar Stockholm och planterar träd för en grönare stadsmiljö. Det blir stockholmarna som får rösta om var vart i staden det första trädet – en rosablommande Robina – ska stå. Vi vill med detta initiativ bidra till en grönare huvudstad med förhoppningen att fler företag följer Taxi Stockholms exempel. Projektet genomförs i samarbete med Stockholms Stad.

– Vi är mycket glada över att Stockholms stad uppmuntrar alla goda och gröna krafter i staden. Många stockholmare har ett starkt engagemang för sin vackra gröna stad och med vår trädutmaning vill vi på ett konkret sätt visa att också näringslivet är redo att delta, säger Tanja Ilic, VD för Taxi Stockholm.

Det första trädet kommer antingen att stå på Birger Jarlsgatan, på Hornsgatan eller vid Kungsbro Strand. Omröstningen sker på www.taxistockholm.se/trad

– Taxi Stockholms trädutmaning är ett utmärkt initiativ. Det visar att det finns ett stort engagemang från företagen för ett grönare Stockholm och jag hoppas att Taxi Stockholms initiativ engagerar såväl stockholmarna som stimulerar andra företag till liknande initiativ. Stockholm ska fortsätta att vara ett miljöföredöme även efter miljöhuvudstadsåret 2010, säger Ulla Hamilton (M) miljö- och trafikborgarråd.

Karta med de tre tävlande platserna utmärkta bifogas som pdf.

Presskontakt för Ulla Hamilton:
Helena Öman, pressekreterare
tel: 076-12 29 222

Ulla bloggar på www.ullahamilton.se

Ullas Youtubekanal: www.youtube.com/ullahamilton

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:
Jeanette Lindström, Marknadskoordinator Taxi Stockholm: Tel: 08-728 26 38 jeanette.lindstrom@taxistockholm.se Mob: 0707-88 26 38

Moderaterna i Stockholms stad och län.

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Öman, Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.