Ulla Hamilton (M): Stockholm får 18 nya båthållplatser

Miljö- och trafikroteln i Stockholms stad
Miljö- och trafikborgarrådet Ulla Hamilton (M)

I dag har Ulla Hamilton, miljö- och trafikborgarrådet samt ordförande i Stockhoms hamnar, invigt Stockholms 18 nya båthållplatser. Hållplatserna kommer att vara öppna för både privat- och yrkestrafik och skapa fler möjligheter för stockholmare och turister att transportera sig via vattenvägarna till skärgården och andra stadsdelar

– Vattenvägarna är ett trevligt och smidigt sätt att ta sig fram i en stad på öar och jag är övertygad om att både turister och inbitna stockholmare kommer att uppskatta att få fler chanser att åka båt, säger Ulla Hamilton (M).

– Stockholm är unikt med sin grönska och sina vattenytor och jag är mycket glad att vi kan öppna 17 nya båthållplatser inför sommaren, så att fler får njuta av allt vackert som staden har att erbjuda, säger Ulla Hamilton, miljö- och trafikborgarrådet samt ordförande i Stockhoms hamnar (M).

Hållplatserna finns på följande platser. Se även bifogad karta.

Nya hållplatser för yrkestrafik

Ropsten, Masthamnen, Ragnar Östbergs plan, Stora Tullhuset, Räntmästartrappan, Gustav III staty, Logårdstrappan, Nybroviken, Allmänna gränd

Nya hållplatser för både yrkestrafik och privattrafik

Mandelparken, Vintertullen, Luxkajen, Långholmen, Norr Mälarstrand, Strandvägen, Djurgårdsbron, Söder Mälarstrand

Mer information via Stockholms Hamnars hemsida: www.stockholmshamnar.se

Helena Öman
Pressekreterare hos Ulla Hamilton

Ulla Hamilton bloggar på www.ullahamilton.se

Moderaterna i Stadshuset, Stockholm

Moderaterna i Stockholms stad har fem borgarråd. Sten Nordin är finansborgarråd och gruppledare. Ulla Hamilton är miljö- och trafikborgarråd, Kristina Alvendal är stadsbyggnads- och fastighetsborgarråd, Joakim Larsson är ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd och Ulf Kristersson är social- och arbetsmarknadsborgarråd.

Pressansvarig för Moderaterna i Stockholms stad är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Helena Öman är pressekreterare för Ulla Hamilton och Kristina Alvendal. Oliver Carrà är pressekreterare för Joakim Larsson och Ulf Kristersson.