Ulla Hamilton: Internationell konferens om hållbart byggande i Stockholm

Moderaterna i Stockholms stad och län
Miljö- och trafikborgarrådet Ulla Hamilton (M)

Den 19-20 oktober står Stockholm värd för en stor internationell konferens om hållbart byggande. Intresset är stort och redan är över 400 deltagare anmälda. Ett omfattande studiebesöksprogram runt om i staden planeras av de medverkande byggföretagen.

– Arrangemanget ingår som en del av miljöhuvudstadsåret. Stockholm har många bra exempel att visa upp på hållbart byggande. Hammarby Sjöstad, naturligtvis, men det finns också många nya spännande exempel på enstaka byggnader. Genom att samarrangera konferensen med bland annat byggföretag får vi möjlighet att erbjuda besökarna en massa spännande studiebesök, säger Ulla Hamilton miljö- och trafikborgarråd (M)

– Vi slår tre flugor i en smäll: dels visar vi upp vad som sker i Stockholm, dels inspirerar vi andra och dessutom så ser vi till att Svenska företag kan få ytterligare framgångar på exportmarknaden, säger Ulla Hamilton miljö- och trafikborgarråd (M).

Konferensen pågår under två dagar och arrangeras tillsammans med Byggmästareföreningen, Exportrådet, BFAB samt flera andra företag. Mer information om programmet bifogas som pdf.

Pressnummer till Moderaterna i Stockholms stad och län: 08 - 676 81 80

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Öman, Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.