Sten Nordin (M): Nu startar debatten om "Ett Stockholm där alla kan växa"

Sten Nordin (M): Nu startar debatten om "Ett Stockholm där alla kan växa"

Finansroteln, Stockholms stad
Finansborgarrådet Sten Nordin (M)

I dag lägger Alliansen i stadshuset fram sitt förslag till Stockholms stads budget 2013. Det är en stark budget som både innehåller en skattesänkning på 15 öre och en tydlig satsning på välfärd och omsorg. Årets budget har tydligt fokus på ett Stockholm där alla kan växa.

– Med budget 2013 tar vi ytterligare ett stort kliv när det gäller att stärka utbyggnaden av fler bostäder, genomföra stora satsningar på äldreomsorgen samtidigt som vi stärker kvaliteten inom skola och social omsorg. Det här är en budget för ett Stockholm där alla kan växa, säger finansborgarrådet och kommunstyrelsens ordförande Sten Nordin (M).

– Samtidigt som vi genomför stora satsningar på kärnverksamheterna har vi ekonomiska resurser att sänka skatten med 15 öre vilket är bra för tillväxten och jobben. Alliansen i Stockholm satsar både på välfärden och tar ansvar för ekonomin. Jag ser fram emot en bra budgetdebatt där vi kan presentera ett tydligt framtidsalternativ för ett Stockholm där alla kan växa, säger finansborgarrådet och kommunstyrelsens ordförande Sten Nordin (M).

Länk till budget 2013 finns här:

Fakta om budgetfullmäktige:
Den 14 och 15 november, från klockan 10.00 båda dagarna, debatterar och beslutar kommunfullmäktige om budgeten för nästa år. Du kan följa debatten på plats i Stadshuset eller via webb-tv, webbradio och närradio på 95,3 MHz. Mer praktisk information om budgetfullämtige finns här:

Presskontakt:
Håkan Filipsson, pressansvarig, 076-12 29 201 alt. genom M-pressjour 08-508 29 222