Nordin/Elmsäter-Svärd: Stockholmarna avvisar de tre vänsterpartiernas vallöften

Finansroteln, Stockholms stad
Sten Nordin, finansborgarråd

Finansroteln, Stockholms Läns Landsting
Catharina Elmsäter-Svärd, finanslandstingsråd

Moderaterna har frågat stockholmarna vad de tycker om de tre vänsterpartiernas vallöften, och på område efter område är stockholmarna emot förslagen från socialdemokraterna och de två andra vänsterpartierna. Förbifart Stockholm, hushållsnära tjänster och låga jobb- och bensinskatter vill stockholmarna ha – men det vill de tre vänsterpartierna stoppa.

– Socialdemokraterna går i otakt med stockholmarna. Många av de förslag som de tre vänsterpartierna presenterar avvisas helt av stockholmarna. Stockholm behöver en politik som handlar om hur vi kan förena bostadsbyggande och företagande i den växande staden med välfärd av hög kvalitet, inte en politik som tar staden tillbaka i tiden och stoppar utvecklingen, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M) som också är förbundsordförande för Moderaterna i Stockholms stad.

Moderaterna har bett NOVUS Opinion att under perioden 15 till 21 juni 2010 fråga 1 019 stycken stockholmare om hur de ser på de tre vänsterpartiernas förslag för Stockholm. Resultatet redovisas i den bifogade rapporten med exakta siffror över motståndet mot en rad förslag från de tre vänsterpartierna.

– Stockholmarna vill ha en framtidsinriktad politik för fler jobb och en vardag som går ihop.  De tre vänsterpartiernas politik är direkt stockholmsfientlig, vilket stockholmarna uppenbarligen inte gillar. Vi moderater har under dessa fyra år lyssnat på väljarna och formulerat en politik som kan skapa jobb, leverera trygg och god välfärd och öka tryggheten, säger finanslandstingsrådet Catharina Elmsäter-Svärd (M) som också är förbundsordförande för Moderaterna i Stockholms län.

Rapporten bifogas som PDF samt finns på www.moderaterna.net

Presskontakt Sten Nordin:
Helena Widegren, 076-12 29 878

Presskontakt Catharina Elmsäter-Svärd
Caroline Karlsson, 070-737 41 26

Moderaterna i Stockholms stad har fem borgarråd.

Pressansvarig för Moderaterna i Stockholms stad är Helena Widegren som också ansvarar för finansrotelns presskontakter. Helena Öman ansvarar för miljö- och trafikrotelns samt för stadsbyggnads- och fastighetsrotelns presskontakter. Oliver Carrà ansvarar för ytterstads- och bostadbolagsrotelns och för social- och arbetsmarknadsrotelns presskontakter.