Moderaterna: Företagsklimatet i Stockholm ska bli bättre

Moderaterna: Företagsklimatet i Stockholm ska bli bättre

Under Karin Wanngårds tid som finansborgarråd 2014-2018 försämrades företagsklimatet i Stockholm dramatiskt, särskilt dåligt var politikens attityder till företagande. Nu ska Socialdemokraternas företagsfientliga politik bytas till Moderaternas näringslivsvänliga lovar Stockholms nytillträdda finansborgarråd Anna König Jerlmyr.

- De kunskapsintensiva jobben är framtiden för Stockholm, det är där vi ser att jobbtillväxten sker. Just nu är det Bratislava som har flest kunskapsintensiva jobb per invånare, men jag vill att det ska vara Stockholm”, säger Anna König Jerlmyr till Dagens Industri.

Kostnaderna för stadens byråkratin och konsulter ska minska, samtidigt inrättas ett företagsråd och en central enhet som enbart ska arbeta med att förenkla regler för näringslivet.

Stockholm ska vara en trygg, innovativ och växande storstad med möjligheter för alla. Moderaterna har kraften att leda oss dit.