König Jerlmyr (M): Ett hot avvärjt – två återstår

König Jerlmyr (M): Ett hot avvärjt – två återstår

Miljöpartiet har till sist accepterat att en majoritet vill att Förbifart Stockholm byggs. Det är ett välkommet besked för Stockholm, men två allvarliga hot kvarstår mot Bromma flygplats och Slussen.

– Det är mycket positivt för Stockholm att Socialdemokraterna backar från sitt löftessvek och att Miljöpartiet viker sig för den breda opinion som vill ha Förbifarten. Inte minst är det tack vare att Alliansen i Stockholms läns landsting har stått upp för regionens intressen. Samtidigt beklagar jag att den rödgröna regeringens velande i frågan hittills har kostat skattebetalarna nästan en kvarts miljard kronor, säger Anna König Jerlmyr (M), gruppledare och oppositionsborgarråd.

– Nu hoppas jag att vi också kan undanröja de två återstående hoten mot Stockholms utveckling och tillväxt. Utnämnandet av en förhandlingsperson för Bromma antyder att flygplatsen fortfarande är hotad. Och vänstermajoriteten i Stadshuset fortsätter att förhala byggandet av Nya Slussen. Vi kommer att fortsatt driva på för Stockholms bästa i dessa båda frågor, säger oppositionsborgarrådet Anna König Jerlmyr (M).

Moderaterna i Stockholm - pressjournummer 08-508 29 222 / +46 8 508 29 222