Joakim Larsson: samverkan och goda exempel i fokus på Järvadagen 2012

Joakim Larsson: samverkan och goda exempel i fokus på Järvadagen 2012

Äldre- och ytterstadsroteln, Stockholms stad
Äldre- och ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson (M)

I dag anordnas Järvadagen i Kista. Syftet med Järvadagen är att uppmärksamma det positiva arbete som pågår i hela Järvaområdet. Temat för dagen är samarbetet som är en viktig byggsten i förverkligandet av Stockholm stads Järvalyft. Deltar gör, förutom föreningar, förvaltningar, bolag och andra berörda aktörer, även ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson (M).

– Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma den positiva utveckling som på flera håll sker runt om i Järvaområdet. Det är centralt att bildsättningen av Järvaåterspeglar verkligheten, säger ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson (M)

– Järvadagen har stor betydelse för Järvalyftets fortsatta utveckling då det skapar goda möjligheter till att inspirera och lära av varandra. Under dagen kommer besökarna att kunna knyta nya kontakter och bilda nätverk. Syftet är att lyfta fram positiva exempel och förstärka samverkan mellan olika aktörer i Järvaområdet ytterligare, säger ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson (M)

Om Järvadagen 2012:
Järvalyftet antogs av Stockholms stads kommunfullmäktige i september 2007. Det följdes senare upp med Vision Järva 2030 som antogs under 2009. Järvalyftet syftar till att, genom medverkan från boende och samverkan med andra parter, skapa en positiv social och ekonomisk utveckling i Järva.

Förutom att uppmärksamma pristagare och summera de år som varit så deltar även ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson i en paneldiskussion tillsammans med Vänsterpartiets gruppledare Ann-Margarethe Livh, Professor Nihad Bunar samt ekonomijournalisten Pontus Herin.