Bo Sundin (M): Järvalyftets satsningar på ungdomar i ytterstaden uppmärksammas av proffsbasketspelaren Farhiya Abdi

Rinkeby-Kistas stadsdelsnämnd, Stockholms stad
Bo Sundin (M), ordförande i Rinkeby-Kistas stadsdelsnämnd

Fredag den 3 maj kom proffsbasketspelaren Farhiya Abdi till Husby för att hålla sin sista presskonferens innan hon åkte till USA, där hon kommer att spela i WNBA Los Angeles Sparks. Abdi uppskattar Djurgårdsandans satsningar på idrott för ungdomar i ytterstaden. Djurgårdsandan finansieras av bland annat Järvlyftet idrott, Stockholms stad.

– Som ordförande i Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd är det mycket roligt att Farhiya Abdi valde att ta sitt avsked här i Husby Träff och att hon uppskattar det arbete som Stockholms stad har gjort i form av Järvalyftet och dess finansiering av Djurgårdsandan, säger Bo Sundin (M), ordförande i Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd.

Djurgårdsandan driver Drive-In-verksamheten inom fotboll i Norra Järva och finansieras delvis av Järvalyftet idrott, Stockholms stad. Idrotten är ett bra sätt för ungdomar att förbättra sin hälsa samt bygga broar och nätverk.

– Idrott är något som engagerar mig personligen och jag ser hur Drive-in-verksamheterna i våra stadsdelar har påverkar våra ungdomar på ett positivt sätt. Att detta också är något som Farhiya Abdi vill uppmärksamma visar att vi är på rätt väg, avslutar Bo Sundin (M), ordförande i Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd.

För mer information:
Bo Sundin (M), ordförande Rinkeby-Kistas stadsdelsnämnd, 076-129 01 37