Ny VD för Danderyds sjukhus

Christophe Pedroletti blir ny vd för Danderyds sjukhus AB, han kommer närmast från Södertälje sjukhus där han varit VD sedan 2018. Christophe har lång erfarenhet från Region Stockholms verksamheter.

- Jag vill hälsa Christophe Pedroletti varmt välkommen till uppdraget som VD för Danderyds sjukhus. Christophe har genom sitt ledarskap gjort ett fantastiskt arbete med att utveckla Södertälje sjukhus som ökat sitt vårduppdrag och samverkat nära med omkringliggande kommuner och han kommer vara ett viktigt tillskott till Danderyds sjukhus. Även Danderyds sjukhus har en stor utvecklingsresa framför sig där god vård i tid för patienterna står i fokus, säger Tobias Nässén (M), regionråd och ordförande i LiSAB, de regionägda sjukhusens ägarbolag.

Christophe Pedroletti tillträder tjänsten som verkställande direktör för Danderyds sjukhus AB den 1 september 2022.