Cuebrand.com - Sveriges första e-butik för bloggdesign lanseras

Idag tisdag lanseras Cuebrand.com – Sveriges första e-butik för bloggdesign. Målsättningen är att hitta en ny väg att tjäna pengar på bloggnätverkens användare.

Bakom Cuebrand.com står Camilo Gyllbäck tidigare känd som en av grundarna till den digitala bloggtidningen Modeflickan.

Mottagande har varit enormt, sajten har nästan kraschat nu på morgonen. Inom denna nisch finns uppenbarligen en stor efterfrågan. Vi har för avsikt att arbeta nära alla bloggnätverk för att ytterligare skapa mervärde åt deras bloggare. Våra egna undersökningar har visat att just möjligheten att ändra sin design har en avgörande påverkan på det nätverk bloggaren slutligen väljer att använda, säger Camilo Gyllbäck”

Alla formgivare på Cuebrand är själva aktiva bloggare.

Detta gör att vi kommer närmre kunden”, tillägger Camilo,”Cuebrand.com är en butik av bloggare för bloggare. Då våra formgivare och kunder själva bloggar får vi dagligen nya och fräscha idéer.

Cuebrand.com satsar just nu endast på Sverige men har planer att inom kort expandera i Norden och Europa.

Möjligheterna för Cuebrand är enorma. Konceptet är helt skalbart och vi tittar redan nu på andra bloggnätverk utanför Sverige. Tysklands största nätverk Blog.de är mycket intressant”

För ytterligare information kontakta:

Camilo Gyllbäck
Krukmakargatan 8
E-post:
info@cuebrand.com
www.cuebrand.
com

• Webbmedia

• bloggdesign
  • bloggare
  • bloggar
  • designa din blogg

Cuebrand är en e-butik för bloggdesign. Vi erbjuder designmallar som ger tips och inspiration om hur du kan designa din blogg. Genom ett stort nätverk av mycket duktiga bloggdesigners kan vi försäkra våra kunder ett omfattande utbud av de mest innovativa och nyskapande bloggmallarna för Wordpress, Blogg.se och Devote. Vi drivs av allt hela tiden utveckla vårt sortiment och varje vecka komma med nya kreativa idéer hur bloggdesign verkligen kan se ut.

Camilo Gyllbäck

Presskontakt Chefredaktör 0704252498