MKBs mest populära nyproduktion under 2022.

Rekordmånga vill flytta till MKBs nybyggda hus i Hyllie

MKB fortsätter att bygga nya hyresrätter i hela Malmö. Just ju pågår uthyrning av sista etappen av projektet Magne i Hyllie. Att Magne är populärt råder ingen tvekan om. Med över 100 sökande till de större lägenheterna och runt 80 till de mindre är Magne MKBs mest populära nyproduktion 2022.

Varför är Magne så populärt? Vi ställde frågan till Per-Henrik Thurban, uthyrningschef på MKB:

- Lägenheterna har många fina kvaliteter som stora fönster, stora balkonger och tre meters takhöjd i ettorna, men jag tror också att läget har varit avgörande. Magne byggs på den sista lediga tomten på Hyllie Allé, allt runtomkring är färdigbyggt, kunderna slipper bo på en byggarbetsplats. Magne ligger dessutom granne med en stor mataffär och det är inte många meter till Hyllie station. Det är värden som våra kunder uppskattar.

Det finns ett önskemål från våra kunder att ha tillgång till en större lokal när man ska vara fler än som får plats i lägenheten. Här inreder vi en lokal på drygt 80 kvadratmeter med bord, stolar och köksutrustning för 50 personer. Att dela utrymmen, inte bara prylar, är helt i linje med sättet många vill leva nu och i framtiden.

- För de boende ingår bilpool, ellådcykelpool och cykelverkstad. Dessutom finns en så kallad lokalpool vilket innebär en inredd lokal med kök och ateljé som går att hyra för exempelvis kalas eller kurser. Lokalen kan bokas av alla som bor i huset men också av andra MKB-kunder som bor i Hyllie.

Inflyttning sker februari – mars 2023.

Fakta
    105 lägenheter om 1 - 5 rum och kök. De flesta lägenheterna har balkong (10 - 12 kvadratmeter) eller uteplats. Det finns solceller på taket som producerar el.

www.mkbfastighet.se/magne

Per-Henrik Thurban, uthyrningschef MKB Fastighets AB, 040-31 34 67