Värdighet och empati är ledord för Göteborgs Begravningstjänst.

Göteborgs Begravningstjänst utför begravningstransporter för begravningsbyråer, Polismyndigheten, kommuner och landsting, det har man gjort sedan 1934.

”Vi ville kvalitetscertifiera verksamheten för att försäkra oss om att våra kunder får sina krav uppfyllda”, berättar Lisa Rausvall från Göteborgs Begravningstjänst om anledningen till varför de satte igång med ISO-arbetet. Nu är de ISO 9001-certifierade.

Tufft men otroligt roligt och givande

”Arbetet med certifieringen var tufft men otroligt roligt och givande! Man fick verkligen upp ögonen för vilka förbättringar som behövdes och vad som redan var bra”, fortsätter Lisa när hon beskriver hur arbetet med certifieringen har varit.

Göteborgs Begravningstjänst anlitade Certway för att driva ISO-projektet och det samarbetet var riktigt bra. Lisa anser att det var tydligt och pedagogiskt med utrymme för egna tankar och idéer.

Det är viktigt för upphandlingar att vara ISO-certifierad

Förutom att ha nytta av de rutiner vi tagit fram i samband med certifieringen i vårt dagliga arbete, för att alltid säkra kvaliteten på våra tjänster, så kommer certiferingen att vara ett viktigt konkurrensmedel i t ex upphandlingar.

”En av de viktigaste lärdomarna i ett sådant här projekt är att arbetet med utveckling och förbättring måste hållas levande och det är verkligen ett ständigt pågående arbete. Vi kommer att vara mer medvetna om våra rutiner än tidigare och att avvikelser följs upp bättre och brister åtgärdas i tid”, avslutar Lisa.

• lisa rausvall
  • göteborgs begravningstjänst
  • miljöcertifiering
  • kvalitetscertifiering
  • iso 14001
  • iso 9001
  • certway

Fakta om Göteborgs Begravningstjänst

Utför begravningstransporter för begravningsbyråer, Polismyndigheten, kommuner och landsting. Företaget startades 1934 och drivs, nu precis som då, med värdighet och empati som ledord. 9 anställda, 11 MKR omsättning.

Kontaktuppgifter

Göteborgs Begravningstjänst AB: Lisa Rauswall, 031-27 96 18 mejl: lisa@btjanst.se

Certway (försäljning): Marie Jansson, 08-449 87 49, mejl: marie@certway.se

Certway (konsult): Ralph Lindahl, 0733-41 41 41, mejl: ralph@certway.se

www.certway.se

mkallstrom@gmail.com

Nya kunder och nya affärer. Det handlar om offentlig upphandling och inköp. Nya tjänster hos Certway.

Genom vårt samarbete med Anett Hansen Konsult AB som har 20 års erfarenhet av inköp och över 5 års erfarenhet av offentlig upphandling, kan vi nu erbjuda våra kunder riktigt bra tjänster när det gäller upphandling och inköp. Anett kan båda sidorna, som diplomerad upphandlare inom offentlig sektor och som Bid-konsult, dvs hjälpa företag att svara på offentliga upphandlingar.

Branschens ledande e-handelsföretag inom jakt, hund och fiske certifierat enligt ISO 9001 & ISO 14001

"Jag tror vi är det enda e-handelsföretaget i branschen som är certifierat enligt ISO 9001 & ISO 14001 berättar Anders Hansson, VD för Norrländska Vapenaffären AB och fortsätter "För oss blev det en riktig genomgång av företaget som initierades av krav vid upphandlingar och när vi började sätta oss in i vad det innebar märkte vi snabbt att det var något som hela företaget skulle ha nytta av.

WS Mobility anpassar fordon för funktionshindrade - certifierade mot ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015

Sedan 2011 har WS Mobility anpassat fordon för funktionshindrade. De ville certifiera sig mot kvalitet och miljö eftersom det är viktiga frågor och certifieringen i sig är ett bevis på att man arbetar med detta, berättar företagets VD Micke Andersson. Företagets kunder är både företag och privatpersoner, man startade som en-mansbolag, idag är WS Mobility ett av de ledande bolagen i branschen.

Svensk Spedition & Transport AB, Växjö certifierade mot ISO 9001 & ISO 14001

Svensk Spedition & Transport AB är ett transportbolag som fraktar styckegods, del- och hel last i hela Sverige. Med egna fordon eller i samarbete med noga kontrollerade underentreprenörer i hela landet. ”Vi ville få ordning och bygga en hållbar struktur, det var starten till certifieringsarbetet. Fler kunder började också ställa krav på certifiering, berättar Emilie Björkqvist, Svensk Spedition.”