MITSUBISHI ELECTRICS DATA/VIDEO PROJEKTOR XL550U PASSAR I DE FLESTA APPLIKATIONER

Fläkten gör susen
Den portabla LCD data/video projektorn XL550U från Mitsubishi Electric har en ljudnivå på otroligt låga 22 dB i eco läge. Den låga ljudnivån uppnås genom ett speciellt utvecklad fläkt som bara ger ifrån sig 1/5 av ljudet jämfört med en traditionell fläkt. Med en XL550U i ditt konferens- eller klassrum kan du njuta av presentationen utan ett störande fläktljud i bakgrunden.

XL550U ger god driftsekonomi
Det låga ljudet till trots ger XL550U en ljusstyrka på upp till 3100 ansi lumen, vilket gör XL550U till en mycket flexibel projektor som passar i de flesta applikationer. Lamptiden på upp till 5000 timmar ger mycket god driftsekonomi.

För dig som behöver flexibilitet
XL550U har naturlig xga-upplösning (1024x768) men kan skala bilden från 640x480 till 1600x1200 pixlar. Vikten på 4,5 kg gör det enkelt att flytta projektorn mellan olika rum, men den kan också monteras i en fast installation. För att försvåra stöld av projektorn i ett obevakat rum, är XL550U försedd med en kraftig bygel på baksidan där man kan fästa en vajer och låsa fast den.

Du kan kontrollera projektorn via nätverk
För dig som är i behov av nätverksövervakning har XL550U en nätverksport som möjliggör kontroll, övervakning och konfiguration av projektorn via LAN. Lampan byter man från sidan av projektorn vilket gör lampbytet lättare eftersom projektorn inte behöver monteras ner. Horisontell och vertikal keystone korrigering underlättar finjustering av bilden. Utöver nätverksport (RJ-45) har XL550U ingång för komponent-, komposit- och S-video, DVI-D, 2x VGA, USB för muskontroll och RS-232C.

XL550U har många funktioner
Förutom bygel för fastlåsning är projektorn försedd med lösenordslås så att inte obehöriga kan ändra i projektorns inställningar, samt möjlighet att lägga in sin logo som startbild. Logon kan endast tas bort eller ändras efter att man angivit ett lösenord. Övriga funktioner är bild-i-bild där man även kan visa rörlig bild, samt sRGB. Använder man hårdvara som alla har sRGB standard undviker man problem med olika färgnyanser mellan t.ex. datorskärm, skrivare och projektorbild. Funktionen gör att alla hårdvaror visar samma färgnyans.

"Vi tror att XL550U, i och med kombinationen av dess prestanda och funktionalitet, kan vara den modell som kommer närmast till att vara den perfekta projektorn alla kategorier", säger Anders Moström, avdelningschef på Visual Information Systems.

Du kan känna dig trygg
Liksom Mitsubishi Electrics övriga data/video projektorer levereras XL550U med 3 års på-platsen garanti.

EGENSKAPER

• Ljudnivå: 22 dB i eco läge
  • Lamptid: upp till 5000 timmar
  • Ljusstyrka: 3100 ansi lumen
  • Upplösning: XGA (1024x768) med möjlighet att skala från 640x480 till 1600x1200
  • Anslutningar: RJ-45 (för nätverksövervakning via LAN), komponent-, komposit- och S-video, DVI-D, 2x VGA, USB för muskontroll och RS-232C
  • Säkerhetsfunktioner

• lösenordslås som hindrar obehöriga från att ändra i projektorinställningarna
    • startbild med egen logo som inte kan tas bort utan lösenord
    • kraftig bygel för att försvåra stöld av projektorn i ett obevakat rum
  • sRGB, en standard som ger samma färgnyans mellan olika sRGB märkta hårdvaror
  • Vikt: 4,5 kg

XL550U finns tillgänglig för omgående leverans. Pris: ca 19 900 kr exkl moms

OM MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE B.V
Globalt är Mitsubishi Electric en ledande tillverkare / utvecklare av display produkter, och i Sverige har vi haft eget kontor sedan 1983. På kontoret i Häggvik strax norr om Stockholm finns idag tre affärs-drivande divisioner: Semiconductors som levererar elektronik komponenter till industrin, Living Environment Systems som sysslar med luftkonditionering, ventilation, kylkompressorer och dylikt samt slutligen, Visual Information Systems.
Inom VIS som vi kallar vårt affärsområde, marknadsför vi diverse produkter som alla har som sin uppgift att synliggöra bildinformation på ett eller annat sätt. Vare sig det skall vara i utskriven, projicerad, inspelad, uppspelad eller i någon annan form. Våra produkter är utvecklade och tillverkade i egen regi, vilket ger oss en unik möjlighet att ta ansvar för och garantera funktion och kvalitet.
Förutom den svenska marknaden ansvarar vi för försäljning och support av våra produkter i Norge och Finland. Utöver Skandinavien finns Mitsubishi Electric Europe representerat i Holland, Spanien, England, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland och Ryssland.

Med marknadens bredaste sortiment har vi på Mitsubishi Electric förbättrat världens inomhusklimat i över 100 år. Faktum är att vi inom luftkonditionering är ett av de ledande företagen i världen, med en försäljning på omkring 5 miljoner aggregat per år.