MITSUBISHI ELECTRIC LANSERAR PROFESSIONELLA LCD MONITORER – LDT321V och LDT371V

MITSUBISHI ELECTRIC LANSERAR PROFESSIONELLA LCD MONITORER – LDT321V och LDT371V

Idealiska för offentliga miljöer
Nu lanserar Mitsubishi Electric två professionella LCD monitorer i storlekarna 32 tum respektive 37 tum. Monitorerna är framtagna för att användas i krävande applikationer såsom visning av digital reklam eller information i receptioner eller andra mötesplatser, och kan köras dygnet runt. Båda monitorerna kan ställas på högkant samt monteras intill varandra för att visa en bild fördelad över alla skärmarna, så kallad multiskärm.

Flexibla skärmar för professionellt bruk
De båda LCD monitorerna från Mitsubishi är mer robusta än en traditionell plasma skärm. Dess funktioner såsom "screen saver" med låst kylfläkt samt schemalagd av/på funktion gör skärmarna perfekta för professionellt bruk i offentliga miljöer. Skärmen är lågreflekterande för att reducera reflexer och gör bilden klarare. Ljusnivån på 500 cd/m2 tillsammans med kontrasten på 1200:1 gör monitorerna lämpliga för installation även i mer upplysta miljöer. "Cooling fan": Kylfläktarna kan låsas för att alltid gå för fullt istället för att slå av och på beroende på panelernas temperatur. Möjligheten att låsa hastigheten på kylfläktarna är en stor fördel när skärmen körs i 24/7 drift.

Flera skärmar blir en
LDT321V respektive LDT371V kan monteras till en multiskärm på upp till 16 enheter (4x4 stycken). Vid multiskärm kompenseras bilden så att det som ligger "bakom ramen" inte visas, vilket ger en naturlig återgivning av den totala bilden. Vid visning av bild i 4:3 format kan färgen på sidorna ställas in i svart, vitt eller grått beroende på vad som bäst framhäver det material som visas på skärmen. En skärm kan visa material från två olika källor samtidigt.

Seriekopplad uppstart
Skärmarna kan kontrolleras och övervakas via nätverk med hjälp av RS232 och en speciell mjukvara kan installeras för utförande av självdiagnostik. Eftersom samtidigt igångsättande av samtliga skärmar i en multiskärminstallation kan orsaka problem med strömförsörjningen, är skärmarna försedda med en funktion för att seriekoppla uppstarten av respektive skärm med en viss fördröjning jämfört med skärmen före.

Du kan visa olika typer av material
Upplösningen på 1366x768 pixlar (WXGA) gör det möjligt att visa både HD-material och traditionellt 4:3 material på Mitsubishis LCD monitorer. Visningsvinkeln är 176 grader både horisontellt och vertikalt. Responstiden på 6 millisekunder ger en mjuk återgivning av rörlig bild utan störande ryck.

Förläng livslängden på din skärm
Funktionen "Screen saver" består av flera funktioner som tillsammans arbetar för att förlänga livslängden på panelerna.

• Gamma: Optimal inställning av gamma reducerar risken för inbränning.
  • Brightness: Sänkning av ljusnivån till hälften av maximal nivå förlänger skärmens livslängd med upp till 30 %.
  • Motion: Funktionen förflyttar bilden vertikalt och horisontellt efter ett inställt tidsintervall, för att reducera risken för inbränning.

Förstärk budskapet med ljud
Till båda monitorerna finns möjlighet att välja till stereohögtalare med en effekt på 7W+7W.

EGENSKAPER

• Storlek: 32 tum respektive 37 tum
  • Upplösning:1366x768 pixlar (WXGA)
  • Ljusnivå: 500 cd/m2
  • Kontrast: 1200:1
  • Visningsvinkel: 176 grader horisontellt och vertikalt
  • Responstiden: 6 millisekunder grey-to-grey
  • Screen saver funktion för ökad livslängd av panelerna
  • Skärm: lågreflekterande för att reducera reflexer
  • Multiskärm: upp till 16 enheter (4x4 stycken), den del av bilden som kommer "bakom ramen" tas bort för att återge bilden korrekt
  • Skärmen kan monteras på högkant
  • Professionell skärm: anpassad till 24/7 drift
  • Schemalagd av/på funktion
  • Seriekopplad uppstart vid multiskärm
  • Sidofärgen vid visning av 4:3 format kan ställas in i svart, vitt eller grått
  • Stereohögtalare finns som tillval.
  • Vikt: LDT321V ca 15 kg, LDT371V ca 22 kg

Båda modellerna finns för omgående leverans.

Pris på LDT321V: ca 8650 kr exkl moms
Pris på LDT371V: ca 11800 kr exkl moms

OM MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE B.V
Globalt är Mitsubishi Electric en ledande tillverkare / utvecklare av display produkter, och i Sverige har vi haft eget kontor sedan 1983. På kontoret i Häggvik strax norr om Stockholm finns idag tre affärsdrivande divisioner: Semiconductors som levererar elektronik komponenter till industrin, Living Environment Systems som sysslar med luftkonditionering, ventilation, kylkompressorer och dylikt samt slutligen, Visual Information Systems.

Inom VIS som vi kallar vårt affärsområde, marknadsför vi diverse produkter som alla har som sin uppgift att synliggöra bildinformation på ett eller annat sätt. Vare sig det skall vara i utskriven, projicerad, inspelad, uppspelad eller i någon annan form. Våra produkter är utvecklade och tillverkade i egen regi, vilket ger oss en unik möjlighet att ta ansvar för och garantera funktion och kvalitet.

Förutom den svenska marknaden ansvarar vi för försäljning och support av våra produkter i Norge och Finland. Utöver Skandinavien finns Mitsubishi Electric Europe representerat i Holland, Spanien, England, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland och Ryssland.

Med marknadens bredaste sortiment har vi på Mitsubishi Electric förbättrat världens inomhusklimat i över 100 år. Faktum är att vi inom luftkonditionering är ett av de ledande företagen i världen, med en försäljning på omkring 5 miljoner aggregat per år.