MITSUBISHI ELECTRIC LANSERAR NY 42-TUMS WXGA LCD MONITOR

MITSUBISHI ELECTRIC LANSERAR NY 42-TUMS WXGA LCD MONITOR

Från Mitsubishi Electric Visual Information Systems kommer nu ytterligare en LCD monitor riktad mot den växande signage marknaden. Den nya 42-tummaren, LDT421V, passar utmärkt väl in i lösningar för butiksdisplay, publik information, receptioner, mötesrum och andra kommersiella applikationer.

Designad för att återge detaljrik rörlig bild och text effektfullt, ger denna modell en ljusstyrka på 500 cd/m² i kombination med ett kontrastförhållande på 1500:1. Den passar därmed utmärkt väl i till exempel ett skyltfönster där det tidigare varit problem att få till en bra lösning på grund av infallande ljus. LDT421V från Mitsubishi ger utmärkt bildkvalitet även i de tuffaste miljöer. Även genom fönster återges findetaljerad text och kristallklar bild.

LDT421V kommer laddad med en räcka funktioner, vilka inkluderar ett rikt utbud av anslutningsmöjligheter för ljud och bild. Här märks bland annat funktioner för att schemalägga av- och påslag, en "screensaver" funktion som förlänger panelens livslängd och möjligheten att sätta ihop flera skärmar i en så kallad multiskärm lösning. Upp till 16 st (4x4) skärmar kan sammankopplas i en sådan lösning där skärmen kompenserar för den del av bilden som faller bort i skarvarna mellan monitorerna. Bland övriga funktioner finns möjligheten att montera monitorn på högkant, styra den via RS232c samt en stor mängd inställningsmöjligheter med avseende på färgåter-givning och annat som påverkar bildkvalitén.

"Vi bygger ut vårt sortiment av LCD monitorer, som nu innehåller modeller i storlekarna 32-, 37-, 42- och 46 tum. Det gör att vi i tillägg till våra övriga display-produkter nu också kan erbjuda ett sortiment av LCD-monitorer som möter marknadens efterfrågan på lite större bild för till exempel digitala signage lösningar" säger Anders Moström, Skandinavien chef för divisionen Visual Information Systems hos Mitsubishi Electric.

Mitsubishis LCD monitorer levereras med 3-års inskicksgaranti. Den nya 42-tummaren har ett rekommenderat slutkundspris på ca 16 500 kronor exkl moms. Utförandet är i elegant svart finish och högtalare finns som tillbehör.

OM MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE B.V
Globalt är Mitsubishi Electric en ledande tillverkare / utvecklare av display produkter, och i Sverige har vi haft eget kontor sedan 1983. På kontoret i Häggvik strax norr om Stockholm finns idag tre affärsdrivande divisioner: Semiconductors som levererar elektronik komponenter till industrin, Living Environment Systems som sysslar med luftkonditionering, ventilation, kylkompressorer och dylikt samt slutligen, Visual Information Systems.

Inom VIS som vi kallar vårt affärsområde, marknadsför vi diverse produkter som alla har som sin uppgift att synliggöra bildinformation på ett eller annat sätt. Vare sig det skall vara i utskriven, projicerad, inspelad, uppspelad eller i någon annan form. Våra produkter är utvecklade och tillverkade i egen regi, vilket ger oss en unik möjlighet att ta ansvar för och garantera funktion och kvalitet.

Med marknadens bredaste sortiment har vi på Mitsubishi Electric förbättrat världens inomhusklimat i över 100 år. Faktum är att vi inom luftkonditionering är ett av de ledande företagen i världen, med en försäljning på omkring 5 miljoner aggregat per år.