LÅNGT OCH LJUST PROJEKTOR LIV MED MITSUBISHI ELECTRIC

LÅNGT OCH LJUST PROJEKTOR LIV MED MITSUBISHI ELECTRIC

I Mitsubishi Electrics XL2550U finns den senaste 3LCD tekniken installerad i form av inorganic paneler. Inorganic panelerna har bland annat egenskaper som innebär avsevärt högre livslängd med oförändrade prestanda. Prestanda som dessutom innebär högre kontrast och bättre återgivning av färger, jämfört med traditionell teknik. XL2550U är även försedd med en ny funktion som reducerar ojämnheter i diagonala linjer, vilket ger en skarpare bild.

Den påkostade standardlinsen kan bytas till en kort telezoom, telezoom eller lång telezoom för att optimalt passa den aktuella applikationen. Det gör XL2550U till en flexibel projektor som passar i de flesta installationer.

Ljusstyrkan är på hela 4000 ansi lumen i standardläge. Lampans brinntid är upp till 4000 timmar i eco läge, vilket ger låg driftskostnad. Fläktljudet som uppgår till låga 29 dB i eco läge är inte högre än en viskning.

För att underlätta vid lampbyte har XL2550U försetts med lampaccess från sidan. Det gör det möjligt att byta lampa, utan att först skruva ner projektorn från taket. Bygeln på baksidan av projektorn kan användas för att låsa fast den och försvåra stöld i ett obevakat rum.

XL2550U kan anslutas till ett lokalt nätverk via RJ-45, för övervakning och styrning. Övriga tillgängliga anslutningar är: 2 x data, komponent-, komposit- och S-video, DVI-D, RS232, USB för sida upp/ner och variabelt ljud ut.

Anders Moström, Skandinavien chef för divisionen Visual Information Systems, säger: "Med denna modell lyckas Mitsubishi Electric i ett kompakt format rymma ljusstyrka och övriga prestanda som fram till nu krävt betydligt större och kostsammare lösningar. Valet av installationsprojektor har nu blivit ännu enklare."

Liksom övriga data/video projektorer från Mitsubishi Electric levereras XL2550U med 3 års på-platsen garanti.

XL2550U introduceras under februari månad, med ett rekommenderat försäljningspris på 24 900 kr exkl moms.

OM MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE B.V
Globalt är Mitsubishi Electric en ledande tillverkare / utvecklare av display produkter, och i Sverige har vi haft eget kontor sedan 1983. På kontoret i Häggvik strax norr om Stockholm finns idag tre affärsdrivande divisioner: Semiconductors som levererar elektronik komponenter till industrin, Living Environment Systems som sysslar med luftkonditionering, ventilation, kylkompressorer och dylikt samt slutligen, Visual Information Systems.
Inom VIS som vi kallar vårt affärsområde, marknadsför vi diverse produkter som alla har som sin uppgift att synliggöra bildinformation på ett eller annat sätt. Vare sig det skall vara i utskriven, projicerad, inspelad, uppspelad eller i någon annan form. Våra produkter är utvecklade och tillverkade i egen regi, vilket ger oss en unik möjlighet att ta ansvar för och garantera funktion och kvalitet.
Förutom den svenska marknaden ansvarar vi för försäljning och support av våra produkter i Norge och Finland. Utöver Skandinavien finns Mitsubishi Electric Europe representerat i Holland, Spanien, England, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland och Ryssland.

Med marknadens bredaste sortiment har vi på Mitsubishi Electric förbättrat världens inomhusklimat i över 100 år. Faktum är att vi inom luftkonditionering är ett av de ledande företagen i världen, med en försäljning på omkring 5 miljoner aggregat per år.